Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Ejemplo de shortcode con estilo
Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Els mèdics de la Comunitat Valenciana han iniciat este dilluns una cinquena setmana de vaga mèdica per a rebutjar el nou estatut marc i exigir millores laborals i professionals, amb un seguiment que el sindicat convocant xifra en quasi el 90 %, front al 6,86 % que reconeix la Conselleria de Sanitat.

La convocatòria afecta prop de 30.000 facultatius

La convocatòria afecta prop de 30.000 facultatius i comprén tant l’atenció hospitalària com l’Atenció Primària. La protesta busca forçar canvis en la regulació de les jornades, reforçar les plantilles i reduir la sobrecàrrega assistencial que, segons els convocants, patixen els professionals des de fa anys.

El CESM CV, Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana, ha explicat que la vaga de juny ha començat amb una participació que consideren ‘extraordinària’ i ha destacat que el seguiment ‘s’acosta al 90 %’, tot i que els servicis mínims en hospitals oscil·len entre el 75 % i el 100 %, i en Atenció Primària arriben al 50 %.

Per contra, la Conselleria de Sanitat ha informat

Per contra, la Conselleria de Sanitat ha informat que el suport a la vaga en el conjunt de la Comunitat Valenciana és del 6,86 %. Per províncies, ha detallat un seguiment del 9,01 % a Alacant, del 5,64 % a la província de València i del 4,19 % a Castelló.

Protestes en hospitals i centres de salut

Protestes en hospitals i centres de salut. La setmana de mobilitzacions inclou un acte central este dilluns a Madrid, amb una concentració a les 12.00 hores davant del Ministeri de Sanitat. A més, al llarg dels dies previstos hi ha convocades concentracions en diversos centres de salut i hospitals de les tres províncies.

Segons han avançat els organitzadors, entre el 15 i el 19 de juny se celebraran protestes a les portes dels principals hospitals i en nombrosos centres d’Atenció Primària. L’objectiu és visibilitzar les condicions en què treballen els facultatius i l’impacte que, asseguren, té sobre la qualitat de l’assistència.

Manifestacions a València i Alacant

Manifestacions a València i Alacant. Per al dimecres 17 de juny està prevista una manifestació a la ciutat de València, sota el lema ‘Defiende la Sanidad pública que mereces’. En ella participaran metges, facultatius i també pacients.

La marxa eixirà a les 18.30 hores de la seu de la Conselleria de Sanitat. Des d’allí avançarà fins a la Delegació del Govern i conclourà davant del Palau de la Generalitat.

Eixe mateix dia i a la mateixa hora hi haurà una altra manifestació a Alacant. El recorregut començarà al Mercat Central i acabarà a la Casa de las Brujas després de passar per l’avinguda Alfonso el Sabio en direcció a la plaça de los Luceros, segons han detallat els convocants.

A més, per a eixe dimecres han programat a Alacant un recorregut reivindicatiu amb l’’Autobús del cambio. Por la medicina, por los facultativos, por los pacientes’. L’autobús eixirà del Col·legi de Metges d’Alacant, passarà pel Hospital de San Juan, diversos centres de salut i l’Hospital d’Alacant, i tornarà finalment al col·legi professional.

Reclamacions del col·lectiu mèdic

Reclamacions del col·lectiu mèdic. El CESM CV reclama un nou marc normatiu que ‘dignifique’ la professió mèdica, regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega assistencial. Consideren que el text que se’ls planteja no resol els problemes actuals.

Els portaveus del sindicat asseguren que els metges i facultatius estan ‘agotados, maltratados y desprotegidos’. Adverteixen que la falta de professionals, les jubilacions previstes i la fuga de talent ‘están llevando al sistema sanitario a una situación crítica’.

‘Ens enfrontem a plantilles insuficients, sobrecàrrega estructural i condicions laborals que impedixen exercir la medicina amb dignitat’, subratllen. I afegixen: ‘Se nos obliga a trabajar en condiciones que ponen en riesgo nuestra salud y la de nuestros pacientes’.

Segons expliquen, el model actual ‘ha colapsado’ i el nou estatut marc proposat ‘no soluciona res’. Afirmem que ‘perpetúa jornadas abusivas, no reconoce nuestro tiempo de trabajo real, no garantiza la conciliación y no respeta la formación ni la responsabilidad que asumimos cada día’.

També denuncien que continuen fent jornades de 17 i 24 hores, amb guàrdies que no computen per a la jubilació. Asseguren que ‘sostenen el sistema’ a base d’esforç personal, sacrifici i vocació, però remarquen que ‘la vocación no puede ser una excusa para la explotación’.

Últimes notícies

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.

Mislata i València acomiaden l’artista Miquel Navarro, mort als 81 anys

Familiars, veïns i representants de la cultura i la política han acomiadat Miquel Navarro a Mislata. L’artista ha mort als 81 anys.

Compromís vol frenar la llei del sòl del PP amb esmenes contra l’especulació

Compromís ha presentat esmenes contra la llei del sòl del PP, que considera que afavorix l’especulació i debilita la protecció davant de les inundacions. La formació proposa una moratòria urbanística en zones afectades per la DANA.

El Levante torna a la zona de descens després d’onze jornades

La derrota per 0-2 davant de Atlético de Madrid ha deixat el Levante en la dihuitena plaça, amb deu punts. L’equip buscarà reaccionar en els pròxims partits.

El port d’Alacant explora noves connexions comercials amb la Xina

Una delegació del port de Yangzhou ha visitat Alacant per estudiar connexions logístiques i comercials, nous trànsits i futures col·laboracions.

Els negocis afectats per la dana ja poden demanar ajudes urgents

Les empreses afectades per la dana Adam poden sol·licitar les ajudes fins a l’1 de febrer de 2027. Comerços, establiments turístics i indústries poden rebre 10.000 euros per local.