10.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

València acollirà l’International Symposium on Fireworks a l’octubre de 2026

València — La ciutat de València serà la seu de l’International Symposium on Fireworks (ISF) a l’octubre de 2026, segons ha informat l’Associació Espanyola de la Pirotècnia (Aepiro). La candidatura de València va ser presentada davant la International Symposium on Fireworks Society, que va valorar la ciutat en una visita realitzada al mes de febrer.

L’anunci s’ha dut a terme durant la celebració del XIX ISF a Liling, a la regió xinesa d’Hunan. Els experts de la ISFS van explorar possibles ubicacions a València, on ja es va celebrar el VII ISF l’octubre de 2003.

Segons el president d’Aepiro, José Luis Giménez Clemente, aquesta elecció representa una oportunitat única per demostrar el potencial de la indústria pirotècnica a Espanya. “València serà vista com la capital mundial de la pirotècnia”, ha declarat.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat en relleu que aquesta notícia és excel·lent, ja que la ciutat es convertirà en un punt de trobada per a professionals de la pirotècnia de tot el món. Coincidint amb les celebracions del 9 d’Octubre, l’esdeveniment reunirà experts per compartir experiències sobre l’art de la pirotècnia.

La màxima autoritat municipal ha destacat una aposta decidida del Govern municipal per recolzar el sector pirotècnic, no només durant les Falles, sinó en totes les celebracions. “La pirotècnia forma part de la nostra cultura.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.