12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

València acollirà l’International Symposium on Fireworks a l’octubre de 2026

València — La ciutat de València serà la seu de l’International Symposium on Fireworks (ISF) a l’octubre de 2026, segons ha informat l’Associació Espanyola de la Pirotècnia (Aepiro). La candidatura de València va ser presentada davant la International Symposium on Fireworks Society, que va valorar la ciutat en una visita realitzada al mes de febrer.

L’anunci s’ha dut a terme durant la celebració del XIX ISF a Liling, a la regió xinesa d’Hunan. Els experts de la ISFS van explorar possibles ubicacions a València, on ja es va celebrar el VII ISF l’octubre de 2003.

Segons el president d’Aepiro, José Luis Giménez Clemente, aquesta elecció representa una oportunitat única per demostrar el potencial de la indústria pirotècnica a Espanya. “València serà vista com la capital mundial de la pirotècnia”, ha declarat.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat en relleu que aquesta notícia és excel·lent, ja que la ciutat es convertirà en un punt de trobada per a professionals de la pirotècnia de tot el món. Coincidint amb les celebracions del 9 d’Octubre, l’esdeveniment reunirà experts per compartir experiències sobre l’art de la pirotècnia.

La màxima autoritat municipal ha destacat una aposta decidida del Govern municipal per recolzar el sector pirotècnic, no només durant les Falles, sinó en totes les celebracions. “La pirotècnia forma part de la nostra cultura.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.