València acollirà l’International Symposium on Fireworks a l’octubre de 2026

València — La ciutat de València serà la seu de l’International Symposium on Fireworks (ISF) a l’octubre de 2026, segons ha informat l’Associació Espanyola de la Pirotècnia (Aepiro). La candidatura de València va ser presentada davant la International Symposium on Fireworks Society, que va valorar la ciutat en una visita realitzada al mes de febrer.

L’anunci s’ha dut a terme durant la celebració del XIX ISF a Liling, a la regió xinesa d’Hunan. Els experts de la ISFS van explorar possibles ubicacions a València, on ja es va celebrar el VII ISF l’octubre de 2003.

Segons el president d’Aepiro, José Luis Giménez Clemente, aquesta elecció representa una oportunitat única per demostrar el potencial de la indústria pirotècnica a Espanya. «València serà vista com la capital mundial de la pirotècnia», ha declarat.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat en relleu que aquesta notícia és excel·lent, ja que la ciutat es convertirà en un punt de trobada per a professionals de la pirotècnia de tot el món. Coincidint amb les celebracions del 9 d’Octubre, l’esdeveniment reunirà experts per compartir experiències sobre l’art de la pirotècnia.

La màxima autoritat municipal ha destacat una aposta decidida del Govern municipal per recolzar el sector pirotècnic, no només durant les Falles, sinó en totes les celebracions. «La pirotècnia forma part de la nostra cultura.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU