València acollirà l’International Symposium on Fireworks a l’octubre de 2026

València — La ciutat de València serà la seu de l’International Symposium on Fireworks (ISF) a l’octubre de 2026, segons ha informat l’Associació Espanyola de la Pirotècnia (Aepiro). La candidatura de València va ser presentada davant la International Symposium on Fireworks Society, que va valorar la ciutat en una visita realitzada al mes de febrer.

L’anunci s’ha dut a terme durant la celebració del XIX ISF a Liling, a la regió xinesa d’Hunan. Els experts de la ISFS van explorar possibles ubicacions a València, on ja es va celebrar el VII ISF l’octubre de 2003.

Segons el president d’Aepiro, José Luis Giménez Clemente, aquesta elecció representa una oportunitat única per demostrar el potencial de la indústria pirotècnica a Espanya. “València serà vista com la capital mundial de la pirotècnia”, ha declarat.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat en relleu que aquesta notícia és excel·lent, ja que la ciutat es convertirà en un punt de trobada per a professionals de la pirotècnia de tot el món. Coincidint amb les celebracions del 9 d’Octubre, l’esdeveniment reunirà experts per compartir experiències sobre l’art de la pirotècnia.

La màxima autoritat municipal ha destacat una aposta decidida del Govern municipal per recolzar el sector pirotècnic, no només durant les Falles, sinó en totes les celebracions. “La pirotècnia forma part de la nostra cultura.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.