València acollirà l’International Symposium on Fireworks a l’octubre de 2026

València — La ciutat de València serà la seu de l’International Symposium on Fireworks (ISF) a l’octubre de 2026, segons ha informat l’Associació Espanyola de la Pirotècnia (Aepiro). La candidatura de València va ser presentada davant la International Symposium on Fireworks Society, que va valorar la ciutat en una visita realitzada al mes de febrer.

L’anunci s’ha dut a terme durant la celebració del XIX ISF a Liling, a la regió xinesa d’Hunan. Els experts de la ISFS van explorar possibles ubicacions a València, on ja es va celebrar el VII ISF l’octubre de 2003.

Segons el president d’Aepiro, José Luis Giménez Clemente, aquesta elecció representa una oportunitat única per demostrar el potencial de la indústria pirotècnica a Espanya. «València serà vista com la capital mundial de la pirotècnia», ha declarat.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat en relleu que aquesta notícia és excel·lent, ja que la ciutat es convertirà en un punt de trobada per a professionals de la pirotècnia de tot el món. Coincidint amb les celebracions del 9 d’Octubre, l’esdeveniment reunirà experts per compartir experiències sobre l’art de la pirotècnia.

La màxima autoritat municipal ha destacat una aposta decidida del Govern municipal per recolzar el sector pirotècnic, no només durant les Falles, sinó en totes les celebracions. «La pirotècnia forma part de la nostra cultura.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.