València destina un milió per a oferir noves ‘experiències immersives’ al Museu de Ciències Naturals

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte a l’empresa Acciona Cultural Engineering SAU pel qual es dota al Museu de Ciències Naturals de noves tecnológias que “milloraran l’exhibició del contingut i atrauran a un públic més ampli” a través d'”experiències immersives”.

Segons ha informat el consitorio en un comunicat, la inversió d’este projecte, amb termini 9 mesos d’execució, és d’1.026.904,23 euros i compta amb fons europeus Next Generation.

Així, el museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà “tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu”.

L’objectiu d’esta inversió és “millorar l’exhibició del contingut del centre per a atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnófilo, tant turistes com a locals, que busquen experiències lúdiques i immersives”, tal com ha subratllat l’ajuntament.

El projecte d’implementació dels recursos museogràfics contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicacions mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dues instal·lacions interactives com a permanents “La Història del Planeta Terra” i “La Cova de les mans”.

PANTALLES TÀCTILS

Així mateix, preveu l’engegada de dos aplicacions interactives de mapes integrats en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el reacondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.

El Museu de Ciències Naturals de València compta amb “la millor col·lecció europea de fòssils del Plistocè sud-americà”, que arreplega vint esquelets i més de cinc mil ossos que pertanyen a més de vint famílies diferents de mamífers.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.