València destina un milió per a oferir noves ‘experiències immersives’ al Museu de Ciències Naturals

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte a l’empresa Acciona Cultural Engineering SAU pel qual es dota al Museu de Ciències Naturals de noves tecnológias que “milloraran l’exhibició del contingut i atrauran a un públic més ampli” a través d'”experiències immersives”.

Segons ha informat el consitorio en un comunicat, la inversió d’este projecte, amb termini 9 mesos d’execució, és d’1.026.904,23 euros i compta amb fons europeus Next Generation.

Així, el museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà “tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu”.

L’objectiu d’esta inversió és “millorar l’exhibició del contingut del centre per a atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnófilo, tant turistes com a locals, que busquen experiències lúdiques i immersives”, tal com ha subratllat l’ajuntament.

El projecte d’implementació dels recursos museogràfics contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicacions mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dues instal·lacions interactives com a permanents “La Història del Planeta Terra” i “La Cova de les mans”.

PANTALLES TÀCTILS

Així mateix, preveu l’engegada de dos aplicacions interactives de mapes integrats en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el reacondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.

El Museu de Ciències Naturals de València compta amb “la millor col·lecció europea de fòssils del Plistocè sud-americà”, que arreplega vint esquelets i més de cinc mil ossos que pertanyen a més de vint famílies diferents de mamífers.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.