València destina un milió per a oferir noves ‘experiències immersives’ al Museu de Ciències Naturals

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte a l’empresa Acciona Cultural Engineering SAU pel qual es dota al Museu de Ciències Naturals de noves tecnológias que “milloraran l’exhibició del contingut i atrauran a un públic més ampli” a través d'”experiències immersives”.

Segons ha informat el consitorio en un comunicat, la inversió d’este projecte, amb termini 9 mesos d’execució, és d’1.026.904,23 euros i compta amb fons europeus Next Generation.

Així, el museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà “tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu”.

L’objectiu d’esta inversió és “millorar l’exhibició del contingut del centre per a atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnófilo, tant turistes com a locals, que busquen experiències lúdiques i immersives”, tal com ha subratllat l’ajuntament.

El projecte d’implementació dels recursos museogràfics contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicacions mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dues instal·lacions interactives com a permanents “La Història del Planeta Terra” i “La Cova de les mans”.

PANTALLES TÀCTILS

Així mateix, preveu l’engegada de dos aplicacions interactives de mapes integrats en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el reacondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.

El Museu de Ciències Naturals de València compta amb “la millor col·lecció europea de fòssils del Plistocè sud-americà”, que arreplega vint esquelets i més de cinc mil ossos que pertanyen a més de vint famílies diferents de mamífers.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.