València destina un milió per a oferir noves ‘experiències immersives’ al Museu de Ciències Naturals

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte a l’empresa Acciona Cultural Engineering SAU pel qual es dota al Museu de Ciències Naturals de noves tecnológias que «milloraran l’exhibició del contingut i atrauran a un públic més ampli» a través d'»experiències immersives».

Segons ha informat el consitorio en un comunicat, la inversió d’este projecte, amb termini 9 mesos d’execució, és d’1.026.904,23 euros i compta amb fons europeus Next Generation.

Així, el museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà «tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu».

L’objectiu d’esta inversió és «millorar l’exhibició del contingut del centre per a atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnófilo, tant turistes com a locals, que busquen experiències lúdiques i immersives», tal com ha subratllat l’ajuntament.

El projecte d’implementació dels recursos museogràfics contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicacions mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dues instal·lacions interactives com a permanents «La Història del Planeta Terra» i «La Cova de les mans».

PANTALLES TÀCTILS

Així mateix, preveu l’engegada de dos aplicacions interactives de mapes integrats en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el reacondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.

El Museu de Ciències Naturals de València compta amb «la millor col·lecció europea de fòssils del Plistocè sud-americà», que arreplega vint esquelets i més de cinc mil ossos que pertanyen a més de vint famílies diferents de mamífers.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.