València destina un milió per a oferir noves ‘experiències immersives’ al Museu de Ciències Naturals

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte a l’empresa Acciona Cultural Engineering SAU pel qual es dota al Museu de Ciències Naturals de noves tecnológias que “milloraran l’exhibició del contingut i atrauran a un públic més ampli” a través d'”experiències immersives”.

Segons ha informat el consitorio en un comunicat, la inversió d’este projecte, amb termini 9 mesos d’execució, és d’1.026.904,23 euros i compta amb fons europeus Next Generation.

Així, el museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà “tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu”.

L’objectiu d’esta inversió és “millorar l’exhibició del contingut del centre per a atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnófilo, tant turistes com a locals, que busquen experiències lúdiques i immersives”, tal com ha subratllat l’ajuntament.

El projecte d’implementació dels recursos museogràfics contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicacions mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dues instal·lacions interactives com a permanents “La Història del Planeta Terra” i “La Cova de les mans”.

PANTALLES TÀCTILS

Així mateix, preveu l’engegada de dos aplicacions interactives de mapes integrats en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el reacondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.

El Museu de Ciències Naturals de València compta amb “la millor col·lecció europea de fòssils del Plistocè sud-americà”, que arreplega vint esquelets i més de cinc mil ossos que pertanyen a més de vint famílies diferents de mamífers.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.