La vídua del ramader assassinat a Terol critica a Interior perquè el desplegament de cerca d’Igor el Ruso «no va ser immediat»

José Luis iranzo, el padre y agricultor asesinado con los guardias civiles en Teruel.

José Luis Iranzo, el pare i agricultor assassinat amb els guàrdies civils a Terol. | Xarxes Socials

 

Eva Febrero, la vídua del ramader José Luis Iranzo, el civil assassinat junt amb dos guàrdies civils pel fugitiu Norbert Feher, alies ‘Igor el Ruso’, el passat dijous 14 de febrer, ha criticat al seu perfil de Facebook les primeres paraules del ministre d’Interior que va pronunciar només arribar la localitat d’Alcanyís. Tanmateix, la publicació ja ha sigut eliminada. 

 

Per la seua part, Juan Ignacio Zoido va defensar «la immediata resposta» de la Guàrdia Civil després de l’assassinat. Una afirmació que no ha agradat gens a la dona del difunt: «No he pogut ni llegir l’article, només amb el titular he tingut suficient perquè una resposta immediata no és el que es va fer».

 

Tanmateix, Eva destaca quines van ser les persones que sí que van respondre de forma immediata: «La Guàrdia Civil local sense mitjans sí que va respondre, la gent dels nostres petits i abandonats pobles sí que va respondre». A més, senyala que el seu espòs va estar «no sé quantes vegades amb la Guàrdia Civil» i que l’última vegada que ella el va veure «anava a la cel·la».

Qualsevol persona podria haver estat assassinada per ‘Igor’

A l’hora de parlar de l’assassinat, Eva afirma que «podria haver estat qualsevol d’esta zona, qualsevol veí». «Els nostres amics agricultors, qualsevol xiquet que acompanyara al seu pare a veure les ovelles, qualsevol», relata.

 

«Si la gent d’aquest poble, almenys, haguérem sabut que era tan perillós, segur que cap esposa o mare els hi haguérem deixat anar a la muntanya fins que el capturaren», explica la dona. A més, es va queixar: «Ni això ens van donar, ja no anomene mitjans, sinó dispositius policials».

 

Amb aquestes paraules Febrero relata que si els veïns haguérem sabut que se cercava a una persona tan perillosa, no haurien deixat sortir a les seues famílies al carrer. Per això mateix, afegeix que «les proves d’Albacete eren contundents», ja que dos veïns van aconseguir sobreviure als atacs d’Igor i en la seua denúncia van deixar ben clara l’agressivitat amb què actuava.

 

Imagen de Igor el Ruso tras salir de prisión

Imatge d’Igor el Ruso després d’eixir de presó  | EFE

 

«Tanmateix, els dos anaven a pit descobert, ja que José Luis no sabia a què s’enfrontava; va ser ell, el meu cel, el meu tot, però podria haver estat qualsevol d’aquesta zona», explica Eva sobre la falta de vigilància de la policia sobre Igor.

Febrero acusa les autoritats d’enganyar al poble

Això sí, per a Febrero, sens dubte, el pitjor va ser l’engany de les autoritats policials cap al poble. La falta d’informació clara «amb una gent honrada». «Hauria pogut tenir lògica no anar a la muntanya a treballar fins que el capturaren», assegurava.

 

En el seu testimoni, Eva deixava clar que «no parla des de l’odi ni la rancúnia». Parla perquè sent que «es va enganyar a moltes persones i s’ha de dir la veritat sempre». Finalment, revela que té «trencada la vida i el cor» i destaca que el seu fill Aitor «ha perdut la seua guia i això no ho canviarà ningú».

 

D’aquesta manera, la vídua de José contradiu així la versió del ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, qui defensa que la resposta de la Guàrdia Civil va ser «immediata» per detenir a un fugitiu buscat des del passat mes d’abril a Itàlia; país que assegura que va emetre setmanes enrere una alerta amb indicis que apuntaven que es trobava fugit a Espanya.

 

Las palabras de Zoido no han gustado nada a la viuda de uno de los fallecido.

Les paraules de Zoido no han agradat gens a la vídua d’un dels difunts. | Cedida

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.