Actualitza WhatsApp: l’‘app’ té dos perilloses vulnerabilitats

WhatsApp és una de les aplicacions de mòbil a la qual més recorrem diàriament, per això és important que siga segura. Segons han publicat en la seua pàgina web, això no estava sent així a causa de dos vulnerabilitats que, per sort, han descobert i solucionat en una actualització.

L’aplicació de missatgeria propietat de Meta ha corregit dos greus vulnerabilitats -una classificada amb una gravetat ‘crítica‘ i l’altra ‘alta‘- que permetrien l’execució remota de codi.

Així ho ha informat l’aplicació en la seua pàgina d’Advertiments de seguretat, en la qual es recullen les dos vulnerabilitats que ja han sigut corregides en les últimes versions de l’‘app’, però que poden posar en risc als usuaris de versions menys anteriors.

Una d’elles l’han denominada CVE-2022-36934 i afectava WhatsApp Business i a l’app original en les versions anteriors a 2.22.16.12 en Android i iOS. Mitjançant aquesta fallada de la plataforma, feia possible executar un malware a través d’una videotelefonada manipulada.

Per part seua, la segona era CVE-2022-2492 i perjudicava dispositius Android amb la versió 2.22.16.2 i aparells iOS amb 2.22.15.6. Aquesta permetia l’execució de manera remota d’un codi maliciós, però per arxius de vídeo.

La primera vulnerabilitat ha sigut classificada com una gravetat crítica, en una escala del 9,8 sobre 10. Mentrestant, l’última esmentada és de gravetat alta, amb una escala del 7,8 sobre 10.

L’aplicació s’ha d’instal·lar des d’una botiga oficial (Play Store i App Store són les més conegudes) i no des d’una APK d’Internet. D’aquesta manera, és més complicat trobar-se amb una fallada que puga infringir la seguretat de l’usuari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.