La petició de cessament de les exportacions a Rússia deslliga el debat en xarxes socials

Els comentaris entre l’‘ètic i l’econòmic’ s’han encés en les xarxes socials després de la petició d’aquest dimarts del president ucraïnés, Volodímir Zelenski, de trencar relacions comercials amb el mercat rus. Unes declaracions que fins i tot han portat a l’empresa Porcelanosa a emetre un comunicat explicant les seues exportacions a Rússia en l’últim mes.

De fet, la multinacional ceràmica de Vila-real, en les últimes hores fins i tot ha hagut de justificar-se i defensar-se en la xarxa davant comentaris dels qui qüestionaven la seua ètica al·legant que seguien amb els seus negocis “al país invasor”.

És més, algunes veus més extremes han començat a cridar al ‘boicot’ dels productes de les empreses que continuen tenint relacions comercials amb aqueix mercat. Prova d’això són els milers de tuits en un sentit i un altre que han circulat en les últimes hores.

I és que els qui enfront dels qui defensen un mercat lliure, n’hi ha els qui apunten fins i tot a la “complicitat” de continuar mantenint aqueixes relacions comercials. D’altra banda, també n’hi ha els qui qüestionen i critiquen que el president ucraïnés Zelenski “anara a donar lliçons”.

Finalment, entre el tràfec de comentaris deslligats per aquestes declaracions, també els que posen l’accent en altres realitats fora de l’actualitat del conflicte d’Ucraïna i en altres països aprofitant que unes certes rèpliques i acusacions de falta d’ètica poden ser extrapolables a altres situacions qüestionables.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.