El preu d’aquestes botes de Balenciaga no el creuràs

El vintage, el desgastat i aparentment usat porta sent tendència en la moda des de fa anys però les marques de luxe han anat molt més enllà aquesta vegada. Un exemple són unes sabatilles que s’acaben de presentar i que semblen tretes d’un contenidor. El seu preu supera els 1.800 euros.

La casa de modes espanyola Balenciaga va llançar el seu últim model de calçat, els París Sneaker, l’aparença desgastada dels quals i bruta ha sorprés a tots i provocat indignació en xarxes socials. Des que en 2015 Demna Gvasalia prenguera les regnes creatives de Balenciaga, la signatura s’ha convertit en precursora d’una estètica única en la qual la controvèrsia és omnipresent. I ho ha aconseguit una vegada més una altra cosa és que de nou marque tendència.

Les fotografies dels botins desastrats han generat controvèrsia en les xarxes socials, tant pel seu aspecte -trencat i esparracat- com per la barbaritat que suposa adquirir un parell d’aquestes sabatilles d’edició quasi exclusiva: 1.450 euros.

Es tracta d’un llançament que la signatura d’alta costura va posar en el mercat aquest passat dilluns i que únicament poden adquirir-se com pre-comanda perquè, segons informa la CNN, la companyia de moda només pensa posar a la venda una col·lecció de 100 unitats.

Les botes de tela rases són les més cares, però Balenciaga també ofereix altres versions menys desgastades, les Mule Paris, una mica més econòmiques, a 500 euros el parell.

Segons l’explicació que va donar l’empresa, “les sabatilles llueixen així perquè estan destinades a ser usada durant tota la vida“. Això és el que semblen, almenys.

Sembla que Ventafocs es va equivocar amb el seu desig a la fada protectora ara al ball més elegant es va amb parracs. És només una mostra, la de les sabatilles de Balenciaga que la teua mare tiraria al fem, que ve. No en va les mitjanes amb prengueres a 140 euros s’han esgotat. Per a elles la frase de sempre hi ha un trencat per a un descosit. Almenys també en les desfilades d’alta costura. El glamur ronyós torna amb força.

Balenciaga descriu la sabatilla com un “disseny clàssic renovat”, que està acabat amb “lona envellida i vores aspres, que donen un aspecte desgastat”.

Les opinions en la xarxa han sigut d’allò més dispars. Des dels quals sostenen que la signatura de l’atelier ha anat massa lluny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.