Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Ejemplo de shortcode con estilo
Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.

Onze voluntaris de l’ONG Intervención, Ayuda y Emergencias (IAE), amb seu a Algemesí (València), han localitzat i marcat cossos de persones mortes sota els enderrocs en deu zones de La Guaira (Veneçuela), on s’han desplaçat per a participar en les tasques de rescat després del terratrémol.

Segons ha informat l’organització en un comunicat, fins al moment no s’ha pogut trobar cap persona amb vida en les àrees assignades. Els equips han confirmat únicament la presència de víctimes mortals entre les restes dels edificis col·lapsats.

L’operatiu local ha assignat a estos voluntaris deu àrees de busca diferents. Són zones on encara no havien treballat equips de rescat professionals que seguixen els estàndards del Grup Assessor Internacional d’Operacions de Busca i Rescat (INSARAGG), dependent de Nacions Unides.

Treball intens amb gossos i sistemes electrònics

La faena dels equips d’IAE s’ha centrat en el desplegament de tres gossos especialitzats en rescats. Estos animals estan entrenats per a detectar rastres humans sota grans capes d’enderrocs en un temps reduït.

Al mateix temps, els voluntaris han utilitzat sistemes electrònics de detecció per a intentar localitzar possibles supervivents. Estos dispositius ajuden a captar sons, moviments o altres senyals que indiquen presència de persones atrapades.

No obstant això, l’ONG ha explicat que, fins ara, cap d’estos sistemes ha permés trobar gent viva en les zones on estan treballant. Les inspeccions s’han traduït en la localització de cossos sense vida sepultats pels col·lapses.

‘Per desgràcia no s’ha pogut localitzar per el moment a ningú amb vida, només s’està marcant l’emplaçament i el senyalitzat de cossos perquè els equips responsables de la recuperació puguen procedir conforme al protocol establit’, ha indicat el grup de voluntaris en el comunicat.

Segons IAE, cada zona revisada es marca seguint la senyalització acordada a nivell internacional per als rescats en catàstrofes. D’esta manera, els equips que intervindran després saben si hi ha presència de cossos sota els enderrocs o si l’àrea ja està descartada.

Un equip experimentat i autònom

El contingent desplaçat per IAE està format per onze voluntaris especialitzats i tres gossos de busca. Són integrants procedents de València, Galícia, Melilla i Navarra, amb experiència en operacions internacionals de rescat.

L’equip té capacitat d’intervenció autònoma, és a dir, pot funcionar sense dependre de recursos locals durant un temps determinat. Això inclou material propi d’acampada, menjar, aigua i ferramentes de treball, per a no carregar més els servicis d’emergència veneçolans.

Este tipus de contingents permet reforçar les operacions internacionals de busca i rescat quan es produïxen grans desastres naturals, com el terratrémol que ha afectat La Guaira i altres zones de Veneçuela. La seua tasca se centra sobretot en les primeres jornades, quan encara hi ha possibilitats de trobar supervivents.

Mentres continuen les inspeccions en les deu àrees assignades, els voluntaris d’IAE mantenen el dispositiu actiu amb els gossos i els sistemes electrònics. L’objectiu és descartar completament la presència de supervivents i facilitar, al mateix temps, la recuperació digna de totes les víctimes localitzades.

Últimes notícies

València tancarà parcs i suspendrà les activitats a l’aire lliure per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València suspendrà este diumenge totes les activitats a l’aire lliure, tancarà parcs, jardins i cementeris i reforçarà els servicis d’emergència per l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes i fenòmens costaners.

Mor un home en una planta de formigó de Castalla en bolcar una retroexcavadora

Un treballador de 67 anys ha mort en una planta de formigó de Castalla després de bolcar una retroexcavadora i quedar atrapat. Bombers del parc d'Ibi han acudit a la zona amb diversos mitjans per a atendre l'emergència.

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.