Vox dona per trencats els acords amb el PP pel repartiment de migrants i convoca una reunió per a acordar pròxims passos

Abascal a Feijóo: “Per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no compten amb nosaltres”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Vox ha acusat al PP de trencar els pactes de govern que compartixen en cinc comunitats autònomes pel repartiment de migrants no acompanyats acordat en la conferència sectorial de Tenerife i ha anunciat que celebrarà este dijous, a les 18.30 hores, una convocatòria urgent i extraordinària del Comitè Executiu Nacional per a acordar “els pròxims passos”.

En un comunicat, Vox ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, d'”haver obligat als presidents regionals a votar sí al repartiment de 400 menas”. “Després de lliurar el CGPJ, RTVE, la Junta Electoral Central o aliar-se a Europa contra els interessos dels espanyols, el PP arriba a un nou acord amb el PSOE i confirma on i amb qui vol estar”, ha criticat Vox.

Per al partit d’Abascal, és Feijóo el que ha trencat els governs de coalició que compartixen mentre que Vox “complix amb la seua paraula i el seu compromís amb els espanyols”. A més, ha acusat al líder ‘popular’ cridar “un a un” als consellers del PP per a “votar a favor de les pretensions de Sánchez” malgrat que, segons Vox, els barons ‘populars’ s’havien compromès a rebutjar el repartiment.

“Els presidents autonòmics del PP han complit les ordres de Feijóo de forma unilateral, sense tenir en compte al seu soci de govern, i fins i tot faltant a la seua pròpia voluntat manifesta i compromesa en les converses internes mantingudes durant les últimes setmanes”, ha expressat Vox, que lamenta que Feijóo trenque “de forma arbitrària i interessada una relació de lleialtat i col·laboració que ha portat a importants assoliments per als ciutadans de les regions”.

ABASCAL

El president de Vox, Santiago Abascal, ha replicat al PP que “per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no expliquen” amb la seua formació.

“Va arribar Feijóo a la presidència del PP tendint la mà a Sánchez, i no ha deixat de fer-ho des de llavors. Han pactat tribunals, han arribat a acords a Brussel·les i en CCAA, i hui ha dinamitat els pactes de govern, acollint voluntàriament a 400 menas”, ha assenyalat en un missatge publicat en les xarxes socials.

Segons la proposta de l’Executiu, les autonomies en les quals PP i Vox governen en coalició acollirien un total de 110 menors migrants: Aragó, 20; Castella i Lleó, 21 menors; Comunitat Valenciana, 23; Extremadura, 30; i Murcia 30. Balears, on els ‘populars’ governen en minoria gràcies al suport extern de Vox, acolliria deu.

Els dirigents de Vox, amb Santiago Abascal al capdavant, porten dies avisant al PP que donaran per trencats els governs autonòmics si accepten la distribució de menors migrants no acompanyats, al·legant que els pactes de govern subscrits advoquen per polítiques antiimmigració. Abascal va avisar el dilluns que tallarien amb el PP en les autonomies si els presidents ‘populars’ no usen tots els mitjans “polítics i legals” per a oposar-se al repartiment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.