Vox dona per trencats els acords amb el PP pel repartiment de migrants i convoca una reunió per a acordar pròxims passos

Abascal a Feijóo: “Per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no compten amb nosaltres”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Vox ha acusat al PP de trencar els pactes de govern que compartixen en cinc comunitats autònomes pel repartiment de migrants no acompanyats acordat en la conferència sectorial de Tenerife i ha anunciat que celebrarà este dijous, a les 18.30 hores, una convocatòria urgent i extraordinària del Comitè Executiu Nacional per a acordar “els pròxims passos”.

En un comunicat, Vox ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, d'”haver obligat als presidents regionals a votar sí al repartiment de 400 menas”. “Després de lliurar el CGPJ, RTVE, la Junta Electoral Central o aliar-se a Europa contra els interessos dels espanyols, el PP arriba a un nou acord amb el PSOE i confirma on i amb qui vol estar”, ha criticat Vox.

Per al partit d’Abascal, és Feijóo el que ha trencat els governs de coalició que compartixen mentre que Vox “complix amb la seua paraula i el seu compromís amb els espanyols”. A més, ha acusat al líder ‘popular’ cridar “un a un” als consellers del PP per a “votar a favor de les pretensions de Sánchez” malgrat que, segons Vox, els barons ‘populars’ s’havien compromès a rebutjar el repartiment.

“Els presidents autonòmics del PP han complit les ordres de Feijóo de forma unilateral, sense tenir en compte al seu soci de govern, i fins i tot faltant a la seua pròpia voluntat manifesta i compromesa en les converses internes mantingudes durant les últimes setmanes”, ha expressat Vox, que lamenta que Feijóo trenque “de forma arbitrària i interessada una relació de lleialtat i col·laboració que ha portat a importants assoliments per als ciutadans de les regions”.

ABASCAL

El president de Vox, Santiago Abascal, ha replicat al PP que “per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no expliquen” amb la seua formació.

“Va arribar Feijóo a la presidència del PP tendint la mà a Sánchez, i no ha deixat de fer-ho des de llavors. Han pactat tribunals, han arribat a acords a Brussel·les i en CCAA, i hui ha dinamitat els pactes de govern, acollint voluntàriament a 400 menas”, ha assenyalat en un missatge publicat en les xarxes socials.

Segons la proposta de l’Executiu, les autonomies en les quals PP i Vox governen en coalició acollirien un total de 110 menors migrants: Aragó, 20; Castella i Lleó, 21 menors; Comunitat Valenciana, 23; Extremadura, 30; i Murcia 30. Balears, on els ‘populars’ governen en minoria gràcies al suport extern de Vox, acolliria deu.

Els dirigents de Vox, amb Santiago Abascal al capdavant, porten dies avisant al PP que donaran per trencats els governs autonòmics si accepten la distribució de menors migrants no acompanyats, al·legant que els pactes de govern subscrits advoquen per polítiques antiimmigració. Abascal va avisar el dilluns que tallarien amb el PP en les autonomies si els presidents ‘populars’ no usen tots els mitjans “polítics i legals” per a oposar-se al repartiment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.