Vox dona per trencats els acords amb el PP pel repartiment de migrants i convoca una reunió per a acordar pròxims passos

Abascal a Feijóo: “Per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no compten amb nosaltres”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Vox ha acusat al PP de trencar els pactes de govern que compartixen en cinc comunitats autònomes pel repartiment de migrants no acompanyats acordat en la conferència sectorial de Tenerife i ha anunciat que celebrarà este dijous, a les 18.30 hores, una convocatòria urgent i extraordinària del Comitè Executiu Nacional per a acordar “els pròxims passos”.

En un comunicat, Vox ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, d'”haver obligat als presidents regionals a votar sí al repartiment de 400 menas”. “Després de lliurar el CGPJ, RTVE, la Junta Electoral Central o aliar-se a Europa contra els interessos dels espanyols, el PP arriba a un nou acord amb el PSOE i confirma on i amb qui vol estar”, ha criticat Vox.

Per al partit d’Abascal, és Feijóo el que ha trencat els governs de coalició que compartixen mentre que Vox “complix amb la seua paraula i el seu compromís amb els espanyols”. A més, ha acusat al líder ‘popular’ cridar “un a un” als consellers del PP per a “votar a favor de les pretensions de Sánchez” malgrat que, segons Vox, els barons ‘populars’ s’havien compromès a rebutjar el repartiment.

“Els presidents autonòmics del PP han complit les ordres de Feijóo de forma unilateral, sense tenir en compte al seu soci de govern, i fins i tot faltant a la seua pròpia voluntat manifesta i compromesa en les converses internes mantingudes durant les últimes setmanes”, ha expressat Vox, que lamenta que Feijóo trenque “de forma arbitrària i interessada una relació de lleialtat i col·laboració que ha portat a importants assoliments per als ciutadans de les regions”.

ABASCAL

El president de Vox, Santiago Abascal, ha replicat al PP que “per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no expliquen” amb la seua formació.

“Va arribar Feijóo a la presidència del PP tendint la mà a Sánchez, i no ha deixat de fer-ho des de llavors. Han pactat tribunals, han arribat a acords a Brussel·les i en CCAA, i hui ha dinamitat els pactes de govern, acollint voluntàriament a 400 menas”, ha assenyalat en un missatge publicat en les xarxes socials.

Segons la proposta de l’Executiu, les autonomies en les quals PP i Vox governen en coalició acollirien un total de 110 menors migrants: Aragó, 20; Castella i Lleó, 21 menors; Comunitat Valenciana, 23; Extremadura, 30; i Murcia 30. Balears, on els ‘populars’ governen en minoria gràcies al suport extern de Vox, acolliria deu.

Els dirigents de Vox, amb Santiago Abascal al capdavant, porten dies avisant al PP que donaran per trencats els governs autonòmics si accepten la distribució de menors migrants no acompanyats, al·legant que els pactes de govern subscrits advoquen per polítiques antiimmigració. Abascal va avisar el dilluns que tallarien amb el PP en les autonomies si els presidents ‘populars’ no usen tots els mitjans “polítics i legals” per a oposar-se al repartiment.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.