Vox dona per trencats els acords amb el PP pel repartiment de migrants i convoca una reunió per a acordar pròxims passos

Abascal a Feijóo: «Per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no compten amb nosaltres»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Vox ha acusat al PP de trencar els pactes de govern que compartixen en cinc comunitats autònomes pel repartiment de migrants no acompanyats acordat en la conferència sectorial de Tenerife i ha anunciat que celebrarà este dijous, a les 18.30 hores, una convocatòria urgent i extraordinària del Comitè Executiu Nacional per a acordar «els pròxims passos».

En un comunicat, Vox ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, d'»haver obligat als presidents regionals a votar sí al repartiment de 400 menas». «Després de lliurar el CGPJ, RTVE, la Junta Electoral Central o aliar-se a Europa contra els interessos dels espanyols, el PP arriba a un nou acord amb el PSOE i confirma on i amb qui vol estar», ha criticat Vox.

Per al partit d’Abascal, és Feijóo el que ha trencat els governs de coalició que compartixen mentre que Vox «complix amb la seua paraula i el seu compromís amb els espanyols». A més, ha acusat al líder ‘popular’ cridar «un a un» als consellers del PP per a «votar a favor de les pretensions de Sánchez» malgrat que, segons Vox, els barons ‘populars’ s’havien compromès a rebutjar el repartiment.

«Els presidents autonòmics del PP han complit les ordres de Feijóo de forma unilateral, sense tenir en compte al seu soci de govern, i fins i tot faltant a la seua pròpia voluntat manifesta i compromesa en les converses internes mantingudes durant les últimes setmanes», ha expressat Vox, que lamenta que Feijóo trenque «de forma arbitrària i interessada una relació de lleialtat i col·laboració que ha portat a importants assoliments per als ciutadans de les regions».

ABASCAL

El president de Vox, Santiago Abascal, ha replicat al PP que «per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no expliquen» amb la seua formació.

«Va arribar Feijóo a la presidència del PP tendint la mà a Sánchez, i no ha deixat de fer-ho des de llavors. Han pactat tribunals, han arribat a acords a Brussel·les i en CCAA, i hui ha dinamitat els pactes de govern, acollint voluntàriament a 400 menas», ha assenyalat en un missatge publicat en les xarxes socials.

Segons la proposta de l’Executiu, les autonomies en les quals PP i Vox governen en coalició acollirien un total de 110 menors migrants: Aragó, 20; Castella i Lleó, 21 menors; Comunitat Valenciana, 23; Extremadura, 30; i Murcia 30. Balears, on els ‘populars’ governen en minoria gràcies al suport extern de Vox, acolliria deu.

Els dirigents de Vox, amb Santiago Abascal al capdavant, porten dies avisant al PP que donaran per trencats els governs autonòmics si accepten la distribució de menors migrants no acompanyats, al·legant que els pactes de govern subscrits advoquen per polítiques antiimmigració. Abascal va avisar el dilluns que tallarien amb el PP en les autonomies si els presidents ‘populars’ no usen tots els mitjans «polítics i legals» per a oposar-se al repartiment.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.