Vox dona per trencats els acords amb el PP pel repartiment de migrants i convoca una reunió per a acordar pròxims passos

Abascal a Feijóo: «Per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no compten amb nosaltres»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Vox ha acusat al PP de trencar els pactes de govern que compartixen en cinc comunitats autònomes pel repartiment de migrants no acompanyats acordat en la conferència sectorial de Tenerife i ha anunciat que celebrarà este dijous, a les 18.30 hores, una convocatòria urgent i extraordinària del Comitè Executiu Nacional per a acordar «els pròxims passos».

En un comunicat, Vox ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, d'»haver obligat als presidents regionals a votar sí al repartiment de 400 menas». «Després de lliurar el CGPJ, RTVE, la Junta Electoral Central o aliar-se a Europa contra els interessos dels espanyols, el PP arriba a un nou acord amb el PSOE i confirma on i amb qui vol estar», ha criticat Vox.

Per al partit d’Abascal, és Feijóo el que ha trencat els governs de coalició que compartixen mentre que Vox «complix amb la seua paraula i el seu compromís amb els espanyols». A més, ha acusat al líder ‘popular’ cridar «un a un» als consellers del PP per a «votar a favor de les pretensions de Sánchez» malgrat que, segons Vox, els barons ‘populars’ s’havien compromès a rebutjar el repartiment.

«Els presidents autonòmics del PP han complit les ordres de Feijóo de forma unilateral, sense tenir en compte al seu soci de govern, i fins i tot faltant a la seua pròpia voluntat manifesta i compromesa en les converses internes mantingudes durant les últimes setmanes», ha expressat Vox, que lamenta que Feijóo trenque «de forma arbitrària i interessada una relació de lleialtat i col·laboració que ha portat a importants assoliments per als ciutadans de les regions».

ABASCAL

El president de Vox, Santiago Abascal, ha replicat al PP que «per a estafar als espanyols, per a saquejar-los i posar-los en perill, que no expliquen» amb la seua formació.

«Va arribar Feijóo a la presidència del PP tendint la mà a Sánchez, i no ha deixat de fer-ho des de llavors. Han pactat tribunals, han arribat a acords a Brussel·les i en CCAA, i hui ha dinamitat els pactes de govern, acollint voluntàriament a 400 menas», ha assenyalat en un missatge publicat en les xarxes socials.

Segons la proposta de l’Executiu, les autonomies en les quals PP i Vox governen en coalició acollirien un total de 110 menors migrants: Aragó, 20; Castella i Lleó, 21 menors; Comunitat Valenciana, 23; Extremadura, 30; i Murcia 30. Balears, on els ‘populars’ governen en minoria gràcies al suport extern de Vox, acolliria deu.

Els dirigents de Vox, amb Santiago Abascal al capdavant, porten dies avisant al PP que donaran per trencats els governs autonòmics si accepten la distribució de menors migrants no acompanyats, al·legant que els pactes de govern subscrits advoquen per polítiques antiimmigració. Abascal va avisar el dilluns que tallarien amb el PP en les autonomies si els presidents ‘populars’ no usen tots els mitjans «polítics i legals» per a oposar-se al repartiment.

Últimes notícies

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.