15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El cas de Madeleine McCann es tancarà per falta de fons

Madeleine McCann tenia 3 anys quan va desaparéixer de l’apartament turístic en el qual estava de vacances amb els seus pares i els seus germans a Praia da Luz, Portugal, el maig de 2007. Scotland Yard va iniciar una investigació quatre anys més tard i ara està a punt de tancar-se per esgotament dels fons.

La Policia Metropolitana de Londres (MET), que va rebre una subvenció de 349.328 lliures esterlines del Ministeri de l’Interior per a finançar la investigació per a l’any fiscal 2021-22, ha sol·licitat una altra subvenció per a poder costejar-la fins a setembre d’enguany, però, en tot cas, és el més lluny que es preveu la seua extensió.

El cost total de la investigació ascendeix a uns 13 milions de lliures esterlines (uns 15,5 milions d’euros). Una font citada pel tabloide ‘The Sun’ va assegurar que «el final del camí per a l’Operació Grange està a la vista» però un portaveu de la policia va declarar que «la nostra investigació està en curs» i que «el finançament és un assumpte del Ministeri de l’Interior».

L'”operació Grange” per a trobar a Madeleine McCann

El diari ‘The Telegraph’ va detallar que Policia Metropolitana va tindre en algun moment a 40 persones treballant en l’Operació Grange, però actualment són només quatre detectius els que estan investigant, sota el comandament de la prefectura de casos sense resoldre, i que són al seu torn els encarregats de mantindre al corrent dels avanços als pares de Madeleine,  Kate i Gerry, tots dos de 54 anys.

La investigació podria tancar-se sense que ningú siga condemnat. Fins al moment, l’únic sospitós és Christian Brueckner, un pedòfil i violador convicte que la policia alemanya creu que va estar involucrat en la desaparició de la xicoteta, però contra el qual no s’han presentat càrrecs i que actualment compleix una condemna de set anys en una presó d’alta seguretat per haver-hi violat a una dona de 73 anys en el mateix lloc on va desaparéixer Madeleine.

Amb el tancament del cas es preveu que l’alemany no puga ser mai acusat dels fets, dels quals, segons la policia, existeixen proves encara que no concloents.

El cas és encara considerat com una investigació d’una persona desapareguda, encara que la policia alemanya creu que Madeleine va ser assassinada.

Últimes notícies

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 12,4% al novembre a Espanya i un 25,7% en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes van avançar al novembre un 12,4% a Espanya, fins a 43.319 operacions. La Comunitat Valenciana va destacar amb un augment del 25,7%.