El cas de Madeleine McCann es tancarà per falta de fons

Madeleine McCann tenia 3 anys quan va desaparéixer de l’apartament turístic en el qual estava de vacances amb els seus pares i els seus germans a Praia da Luz, Portugal, el maig de 2007. Scotland Yard va iniciar una investigació quatre anys més tard i ara està a punt de tancar-se per esgotament dels fons.

La Policia Metropolitana de Londres (MET), que va rebre una subvenció de 349.328 lliures esterlines del Ministeri de l’Interior per a finançar la investigació per a l’any fiscal 2021-22, ha sol·licitat una altra subvenció per a poder costejar-la fins a setembre d’enguany, però, en tot cas, és el més lluny que es preveu la seua extensió.

El cost total de la investigació ascendeix a uns 13 milions de lliures esterlines (uns 15,5 milions d’euros). Una font citada pel tabloide ‘The Sun’ va assegurar que «el final del camí per a l’Operació Grange està a la vista» però un portaveu de la policia va declarar que «la nostra investigació està en curs» i que «el finançament és un assumpte del Ministeri de l’Interior».

L'”operació Grange” per a trobar a Madeleine McCann

El diari ‘The Telegraph’ va detallar que Policia Metropolitana va tindre en algun moment a 40 persones treballant en l’Operació Grange, però actualment són només quatre detectius els que estan investigant, sota el comandament de la prefectura de casos sense resoldre, i que són al seu torn els encarregats de mantindre al corrent dels avanços als pares de Madeleine,  Kate i Gerry, tots dos de 54 anys.

La investigació podria tancar-se sense que ningú siga condemnat. Fins al moment, l’únic sospitós és Christian Brueckner, un pedòfil i violador convicte que la policia alemanya creu que va estar involucrat en la desaparició de la xicoteta, però contra el qual no s’han presentat càrrecs i que actualment compleix una condemna de set anys en una presó d’alta seguretat per haver-hi violat a una dona de 73 anys en el mateix lloc on va desaparéixer Madeleine.

Amb el tancament del cas es preveu que l’alemany no puga ser mai acusat dels fets, dels quals, segons la policia, existeixen proves encara que no concloents.

El cas és encara considerat com una investigació d’una persona desapareguda, encara que la policia alemanya creu que Madeleine va ser assassinada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.