El cas de Madeleine McCann es tancarà per falta de fons

Madeleine McCann tenia 3 anys quan va desaparéixer de l’apartament turístic en el qual estava de vacances amb els seus pares i els seus germans a Praia da Luz, Portugal, el maig de 2007. Scotland Yard va iniciar una investigació quatre anys més tard i ara està a punt de tancar-se per esgotament dels fons.

La Policia Metropolitana de Londres (MET), que va rebre una subvenció de 349.328 lliures esterlines del Ministeri de l’Interior per a finançar la investigació per a l’any fiscal 2021-22, ha sol·licitat una altra subvenció per a poder costejar-la fins a setembre d’enguany, però, en tot cas, és el més lluny que es preveu la seua extensió.

El cost total de la investigació ascendeix a uns 13 milions de lliures esterlines (uns 15,5 milions d’euros). Una font citada pel tabloide ‘The Sun’ va assegurar que «el final del camí per a l’Operació Grange està a la vista» però un portaveu de la policia va declarar que «la nostra investigació està en curs» i que «el finançament és un assumpte del Ministeri de l’Interior».

L'»operació Grange» per a trobar a Madeleine McCann

El diari ‘The Telegraph’ va detallar que Policia Metropolitana va tindre en algun moment a 40 persones treballant en l’Operació Grange, però actualment són només quatre detectius els que estan investigant, sota el comandament de la prefectura de casos sense resoldre, i que són al seu torn els encarregats de mantindre al corrent dels avanços als pares de Madeleine,  Kate i Gerry, tots dos de 54 anys.

La investigació podria tancar-se sense que ningú siga condemnat. Fins al moment, l’únic sospitós és Christian Brueckner, un pedòfil i violador convicte que la policia alemanya creu que va estar involucrat en la desaparició de la xicoteta, però contra el qual no s’han presentat càrrecs i que actualment compleix una condemna de set anys en una presó d’alta seguretat per haver-hi violat a una dona de 73 anys en el mateix lloc on va desaparéixer Madeleine.

Amb el tancament del cas es preveu que l’alemany no puga ser mai acusat dels fets, dels quals, segons la policia, existeixen proves encara que no concloents.

El cas és encara considerat com una investigació d’una persona desapareguda, encara que la policia alemanya creu que Madeleine va ser assassinada.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.