El cas de Madeleine McCann es tancarà per falta de fons

Madeleine McCann tenia 3 anys quan va desaparéixer de l’apartament turístic en el qual estava de vacances amb els seus pares i els seus germans a Praia da Luz, Portugal, el maig de 2007. Scotland Yard va iniciar una investigació quatre anys més tard i ara està a punt de tancar-se per esgotament dels fons.

La Policia Metropolitana de Londres (MET), que va rebre una subvenció de 349.328 lliures esterlines del Ministeri de l’Interior per a finançar la investigació per a l’any fiscal 2021-22, ha sol·licitat una altra subvenció per a poder costejar-la fins a setembre d’enguany, però, en tot cas, és el més lluny que es preveu la seua extensió.

El cost total de la investigació ascendeix a uns 13 milions de lliures esterlines (uns 15,5 milions d’euros). Una font citada pel tabloide ‘The Sun’ va assegurar que «el final del camí per a l’Operació Grange està a la vista» però un portaveu de la policia va declarar que «la nostra investigació està en curs» i que «el finançament és un assumpte del Ministeri de l’Interior».

L'»operació Grange» per a trobar a Madeleine McCann

El diari ‘The Telegraph’ va detallar que Policia Metropolitana va tindre en algun moment a 40 persones treballant en l’Operació Grange, però actualment són només quatre detectius els que estan investigant, sota el comandament de la prefectura de casos sense resoldre, i que són al seu torn els encarregats de mantindre al corrent dels avanços als pares de Madeleine,  Kate i Gerry, tots dos de 54 anys.

La investigació podria tancar-se sense que ningú siga condemnat. Fins al moment, l’únic sospitós és Christian Brueckner, un pedòfil i violador convicte que la policia alemanya creu que va estar involucrat en la desaparició de la xicoteta, però contra el qual no s’han presentat càrrecs i que actualment compleix una condemna de set anys en una presó d’alta seguretat per haver-hi violat a una dona de 73 anys en el mateix lloc on va desaparéixer Madeleine.

Amb el tancament del cas es preveu que l’alemany no puga ser mai acusat dels fets, dels quals, segons la policia, existeixen proves encara que no concloents.

El cas és encara considerat com una investigació d’una persona desapareguda, encara que la policia alemanya creu que Madeleine va ser assassinada.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.