El cas de Madeleine McCann es tancarà per falta de fons

Madeleine McCann tenia 3 anys quan va desaparéixer de l’apartament turístic en el qual estava de vacances amb els seus pares i els seus germans a Praia da Luz, Portugal, el maig de 2007. Scotland Yard va iniciar una investigació quatre anys més tard i ara està a punt de tancar-se per esgotament dels fons.

La Policia Metropolitana de Londres (MET), que va rebre una subvenció de 349.328 lliures esterlines del Ministeri de l’Interior per a finançar la investigació per a l’any fiscal 2021-22, ha sol·licitat una altra subvenció per a poder costejar-la fins a setembre d’enguany, però, en tot cas, és el més lluny que es preveu la seua extensió.

El cost total de la investigació ascendeix a uns 13 milions de lliures esterlines (uns 15,5 milions d’euros). Una font citada pel tabloide ‘The Sun’ va assegurar que «el final del camí per a l’Operació Grange està a la vista» però un portaveu de la policia va declarar que «la nostra investigació està en curs» i que «el finançament és un assumpte del Ministeri de l’Interior».

L'»operació Grange» per a trobar a Madeleine McCann

El diari ‘The Telegraph’ va detallar que Policia Metropolitana va tindre en algun moment a 40 persones treballant en l’Operació Grange, però actualment són només quatre detectius els que estan investigant, sota el comandament de la prefectura de casos sense resoldre, i que són al seu torn els encarregats de mantindre al corrent dels avanços als pares de Madeleine,  Kate i Gerry, tots dos de 54 anys.

La investigació podria tancar-se sense que ningú siga condemnat. Fins al moment, l’únic sospitós és Christian Brueckner, un pedòfil i violador convicte que la policia alemanya creu que va estar involucrat en la desaparició de la xicoteta, però contra el qual no s’han presentat càrrecs i que actualment compleix una condemna de set anys en una presó d’alta seguretat per haver-hi violat a una dona de 73 anys en el mateix lloc on va desaparéixer Madeleine.

Amb el tancament del cas es preveu que l’alemany no puga ser mai acusat dels fets, dels quals, segons la policia, existeixen proves encara que no concloents.

El cas és encara considerat com una investigació d’una persona desapareguda, encara que la policia alemanya creu que Madeleine va ser assassinada.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.