VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)
La Regidoria de Devesa-Albufera i la Policia Local de València han desmantellat durant la passada matinada unes acampades il·legals a l’entorn de la Devesa del Saler, una zona «de gran importància ecològica i paisatgística» en les proximitats del parc natural de l’Albufera.
Aquest espai ha sigut objecte d'»ocupacions il·legals» que han generat «impactes negatius» en la flora, la fauna i la qualitat ambiental de la zona, segons sosté el consistori en un comunicat, al mateix temps que lamenta aquestes «accions irresponsables» que han «amenaçat la biodiversitat local i han posat en risc la conservació d’aquest ecosistema únic».
Fruit de la col·laboració entre ambdues delegacions municipals s’ha «restablit l’ordre i la legalitat» en la zona, en una acció que forma part de l'»esforç continu» per a «garantir la protecció i conservació» de la Devesa com un espai natural de «valor incalculable per a la ciutat i els seus habitants».
El regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, ha subratllat que el compromís del consistori amb el parc natural de l’Albufera i la Devesa és «total»: «Aquest govern actua. Davant del problema, cal donar solució».
L’edil ha indicat que va tenir coneixement dels fets el servei Devesa-Albufera a última hora de la nit d’aquest dimecres i «immediatament» es va comunicar a la Policia Local, els agents de la qual van actuar «amb completa rapidesa, agilitat, compromís i diligència». «Desallotgem l’acampada il·legal a la Devesa, protegint l’entorn, complint així amb el nostre compromís i haver de», ha valorat.
Per la seua banda, el regidor de Policia Local, Jesús Carbonell, ha considerat «fonamental frenar aquestes pràctiques» i ha detallat que des del cos local de seguretat «s’està treballant per a impedir-les». «El primer que vam haver de fer, perquè no existia, és realitzar senyals prohibint aquestes pràctiques», ha apuntat.
La Regidoria de Devesa-Albufera i la Policia Local han aprofitat per a fer una crida a «respectar i cuidar l’entorn natural», a «abstenir-se d’ocupar il·legalment espais protegits» i a «col·laborar en la preservació dels nostres recursos naturals per a les generacions futures».








