Entitats LGTBI+ celebraran la marxa de l’Orgull sense festa posterior davant de les ‘ingerències’ de la Generalitat

«Mai hi haurà col·laboració mentre amb una mà ens oferisquen brillibrilli i amb una altra cedeixen polítiques a l’extrema dreta», diuen

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

Els col·lectius LGBTI+ –Lambda, Ageval i FELGTBI+– han anunciat aquest dimecres que celebraran el 28 de juny la manifestació del Dia de l’Orgull, però sense festa posterior, davant de les «ingerències» que denuncien que està fent la Generalitat tant en l’organització d’aquest acte com en actuacions que han dut a terme en els últims mesos i en les quals han volgut «usurpar» a les entitats.

Així ho han indicat en una roda de premsa en la qual han informat dels actes previstos per al Dia de l’Orgull, inclosa la manifestació pels carrers de València i han denunciat un «intent de manipulació» de la Generalitat a través d'»amenaces i ingerències». Per aquest motiu, han decidit no celebrar la festa posterior.

El coordinador general de Lambda, Fran Fernández; el president de l’Associació d’empreses i Professionals per a Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de la Comunitat Valenciana (Avegal), Juan Velasco i la vicepresidenta de la Federació Estatal LGTBI+, Paula Iglesia, han advertit de la «retallada significativa» de drets LGTBI a la Comunitat Valenciana.

Entre altres situacions, han denunciat l’eliminació de la formació en diversitat a la província de Valencia, la «censura» de llibres infantils baix l’etiqueta de «pornografia», la cancel·lació del servei Infosex de l’Ajuntament de València o el «negacionisme» de la discriminació cap al col·lectiu.

Fernández ha assegurat que la situació és «inèdita», ja que el col·lectiu ha actuat «exactament igual que tots els anys» en les gestions per a l’organització de la manifestació de l’Orgull LGTBI, convocada per al 28 de juny, i la posterior festa a València. Per això, ha sostingut: «Eixirem al carrer amb alegria i contundència».

En aquesta línia, ha assenyalat que la Generalitat «ha intentat controlar el calendari i les actuacions de l’Orgull, amb la col·laboració de la Diputació de València i l’Ajuntament de València» mitjançant la constitució d’un comitè organitzador «a esquenes» dels Consells Consultiuvos LGTBI i Trans, que són els «legitimats» per a fer-ho.

«INGERÈNCIES, MENTIDES I IMPOSICIONS»

De la mateixa manera, ha criticat la «usurpació» de la representació de les entitats LGTBI i l'»intent de controlar» els espais de representació del col·lectiu al Consell Valencià d’Inclusió i Drets Socials. Unes «ingerències, mentides i imposicions» que Lambda ha traslladat a la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, de la qual han obtingut un «silenci per resposta».

El col·lectiu ha carregat contra la voluntat de «controlar i capitalitzar l’Orgull» per part de l’administració baix el paraigua d’una «marca hueca i exlusivamente turística», com ha definit a la iniciativa ‘Orgull de Comunitat’ presentada el passat mes de gener en Fitur.

«El Consell, amb la complicitat de l’Ajuntament de València i la col·laboració imprescindible de la Diputació de València, estan intentant controlar el col·lectiu LGTBI, per les bones o per les dolentes», ha censurat Fernández.

Davant d’aquesta situació, Lambda assegura que no col·laborarà en el ‘pinkwashing’ del Govern Valencià» i reivindicarà «igualtat i drets en un moment de reculades» amb una concentració enfront de l’Ajuntament de València el 28 de juny, després de la manifestació de l’Orgull.

«Mai va a haver-hi col·laboració per part de les entitats LGTBI mentre amb una mà ens oferisquen subvencions i brillibrilli, però amb l’altra retallen drets i cedeixen polítiques a l’extrema dreta», ha asseverat.

«EL MOMENT DE DIR PROU»

A més, ha mostrat el seu rebuig al «blanquejament» i l'»ús turístic» del col·lectiu LGTBI per part de la Generalitat: «Ha arribat el moment de dir prou, l’Orgull no és de les Administracions».

Per la seua banda, el president d’Avegal, Juan Velasco, ha apuntat que «no es donen les circustancias adequades» per a celebrar la festa d’Orgull, ja que «no és viable». «Des de fa una dècada estem implicats en la celebració, és la primera vegada que ens hem trobem aquesta situació», ha expressat.

En aquest sentit, la vice-presidenta de FELGTBI+, Paula Església, ha mostrat el seu suport a les entitats valencianes en «uns moments difícils de reculades, que no només afecten al nostre territori, sinó que s’estenen a uns altres a Espanya i també a Europa».

Iglesia ha considerat de «hipòcrites» als «governs de l’odi» per recolzar l’Orgull al mateix temps que «retallen drets»: «No estem disposades a perdre la veu».

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.