Vox diu que les ajudes de l’Ajuntament de Castelló per a celebrar el Dia de l’Orgull és una despesa ‘inútil’

CASTELLÓ, 13 (EUROPA PRESS)-

El portaveu de Vox a l’Ajuntament de Castelló, Antonio Ortolá, ha assenyalat hui que el seu grup no es pot adherir al suport institucional que el consistori està fent per a la celebració del Dia de l’Orgull, ja que considera les ajudes o subvencions a este efecte són «una despesa inútil per a les arques públiques i per als castellonencs».

Ortolá ha indicat davant dels mitjans de comunición que Vox defensa que totes les persones tenen els mateixos drets i les mateixes obligacions, «tal com està arreplegat en l’article 14 de la Constitució», per la qual cosa ha manifestat el seu «absolut respecte» per la llibertat individual de les persones i, en este cas, de la seua orientació sexual.

«Nosaltres no fiquem en el mateix sac a totes les persones, doncs hi ha drets individuals de cada persona, i això ho respectem, però la bandera arc de Sant Martí no representa a totes les persones que no es consideren heterosexuals, i l’única bandera que a tots ens fa iguals és l’espanyola», ha dit.

El portaveu de Vox ha criticat que «la ideologia de gènere que s’està ficant en els col·legis, i especialment amb els xiquets, és perversa i destruïx la innocència que té». «De fet, una de les entitats que recolza els actes del Dia de l’Orgull és la plataforma transinfantil, i precisament la promoció de la transsexualitat entre els menors està donant moltíssims problemes per exemple en el món anglosaxó», ha afegit.

Ortolá ha assenyalat que totes les persones que no es consideren heterosexuals han de saber que en Vox «tenen emparament, ja que ací caben tots». «En Vox hi ha gent homosexual sense cap problema i els que no es vegen representats per la bandera arc de Sant Martí han de saber que tenen el nostre suport, així com els que es vegen representats per la bandera», ha dit.

«SI ALGÚ ES VEU DISCRIMINAT, VOX ESTARÀ Al SEU COSTAT»

Així mateix, ha subratllat que cadascun pot celebrar el que vulga, «però no té per què estár recolzat per les institucions». Preguntat si creu que ja no és necessari reivindicar la data, ha assenyalat que «si algú es veu discriminat, Vox estarà al seu costat». «Defensem la llibertat i els drets de les persones, però no només de les persones que no es consideren heterosexuals, sinó de totes. Defensem a tots per igual», ha apuntat.

Ortolá ha indicat que el PP sap de la seua postura respecte al suport a la celebració del Dia de l’Orgull. «En el govern estem dos partits polítics diferents que discrepem en moltes qüestions, sense majors traumes, i consensuem les coses raonablement bé, i el govern està funcionant molt bé», ha conclòs.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.