Educació defensa el seu decret d’admissió i nega que el Ministeri qüestione el punt extra o el districte únic

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació assegura que el decret d’admissió per al curs 2024-2025 «beneficia a l’alumnat més vulnerable» i que el Ministeri «no qüestiona ni la circumstància específica ni el districte únic». A més, assenyala que és competència autonòmica «addicionar nous criteris d’admissió que ja existixen en altres comunitats».

Així ho trasllada el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, després que el Ministeri remetera una carta de col·laboració en la qual advertix que el decret «contempla certs aspectes que alcen discrepàncies amb la normativa bàsica». Esta setmana, la Conselleria va anunciar que eliminarà els criteris dels centres per a atorgar el seu punt extra que «discriminen per raó d’origen, de religió o de qualsevol altra circumstància social».

«Davant de la carta del Ministeri, des de la Conselleria s’ha oferit tota la col·laboració i s’ha matisat que l’objectiu de l’elaboració d’un nou decret era esmenar les deficiències que el Decret 40/2016 de l’anterior administració presentava», subratlla el responsable autonòmic en un comunicat.

Segons exposa, en el decret de l’anterior govern del Botànic «no es respectava la preferència dels tres criteris prioritaris establits en la Llei Orgànica d’Educació (LLOE), com eren l’existència de germans matriculats en el centre, la proximitat del domicili o del lloc de treball d’algun dels pares o tutors legals i la renda per càpita de la unitat familiar».

«En el decret anterior es prevalia, en segon lloc, el criteri no prioritari dels pares, mares o tutors legals treballadors del centre –apunta– i situaven la renda per càpita de la unitat familiar en quart lloc, amb puntuacions més baixes que els altres criteris no prioritaris».

Per contra, el director general esgrimix que el nou decret «el que fa és beneficiar a l’alumnat més vulnerable, prioritzant als xiquets d’acolliment i a les famílies amb rendes més baixes».

En qualsevol cas, remarca que «la carta del Ministeri no tracta en cap moment ni la circumstància específica ni el districte únic». «I això és per raons òbvies, ja que és competència autonòmica poder addicionar nous criteris d’admissió, qüestions que ja existixen en altres comunitats autònomes», subratlla.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.