ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)
Agents de la Guàrdia Civil han investigat a un home per presumptament realitzar enregistraments amb un telèfon mòbil amagat a l’interior d’un lavabo en un mercat municipal de la província d’Alacant. Les víctimes eren dos homes, un distribuïdor de mercaderies i el cunyat de l’investigat, qui treballava amb el sospitós en el mateix lloc del mercat.
Els fets es van iniciar al novembre del passat any, quan la víctima va descobrir un telèfon mòbil gravant-li sense el seu consentiment en el lavabo pública del mercat municipal d’una població de la comarca del Mitjà Vinalopó, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.
El denunciant, qui estava fent repartiments de mercaderia en aquest mercat, va trobar el dispositiu encès i gravant dins d’una paperera, amb l’objectiu dirigit cap a la zona de l’excusat. Immediatament, va decidir interposar una denúncia i lliurar el telèfon mòbil en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Santa Pola.
Per a esclarir els fets denunciats i analitzar les dades del telèfon mòbil, l’Àrea d’Investigació del Lloc de la Guàrdia Civil de Saix es va fer càrrec de les perquisicions, donant inici a l’operació Pertur.
Durant la investigació, els agents van centrar les seues sospites en un treballador del mercat, un home de 55 anys sense antecedents penals. A mesura que analitzaven el dispositiu mòbil i la seua targeta de memòria, els investigadors van trobar nous arxius de vídeo realitzats entre els anys 2022 i 2023 en el lavabo del mercat, alguns d’ells editats.
El cunyat del sospitós, qui també treballava en el mateix lloc que l’investigat, apareixia en al voltant de 30 d’aquests arxius, la qual cosa va fer sospitar als agents que est era l’objectiu principal del supòsit delinqüent.
Confirmada l’autoria dels delictes per part del sospitós, els agents van procedir a comunicar els fets al Jutjat d’Instrucció nº 2 de Novelda, que va investigar a l’individu pels dos delictes de descobriment i revelació de secrets.







