Autoritzat un transvasament de 81 hm3 per a juliol, agost i setembre per la ‘bona situació’ de la capçalera del Tajo

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic ha autoritzat un transvasament de 81 hm3 per als mesos de juliol, agost i setembre donada «la bona situació de la capçalera del Tajo».

El divendres s’ha reunit telemàticament la Comissió Central d’Explotació de l’Aqüeducte Tajo-Segura (ATS) per a analitzar les dades del sistema Entrepeñas-Buendía i les previsions existents.

El Ministeri ha informat en un comunicat que, atès que es compta amb un volum d’embassament efectiu (volum existent descomptant els volums autoritzats sense transvasar) d’1.110,7 hm3, la situació es correspon amb la denominada «normalitat hidrològica (nivell 2)» en les disposicions que regulen esta transferència.

A més, durant la reunió s’ha posat de manifest que, d’acord amb l’aplicació de les regles d’explotació, el sistema es trobarà en aquesta mateixa situació durant tot l’estiu.

Considerant estes circumstàncies, la Comissió ha autoritzat un transvasament de 81 hm3 corresponent a 27 hectòmetres cúbics (hm3) per als mesos de juliol, agost i setembre, la qual cosa a més facilitarà l’explotació del sistema fins al final de l’any hidrològic.

Quant a les dades de la conca del Segura, existix un volum en capçalera autoritzat i pendent d’enviar a aquesta conca de 34,2 hm3, dades a 1 de juliol del 2024. I addicionalment queden 6,6 hm3 pendents d’enviament cap a la conca del Guadiana.

Per la seua banda, el representant de la CH Guadiana ha informat sobre la superfície entollada al Parc Nacional de les Taules de Daimiel i ha traslladat la sol·licitud de 2,8 hm3 per a atendre els proveïments a través de la «Canonada Manxega» durant el trimestre juliol-setembre.

En resum, considerant les circumstàncies, s’ha autoritzat un transvasament des dels embassaments d’Entrepeñas-Buendía a través de l’aqüeducte Tajo-Segura de 81 hm3 per als mesos de juliol, agost i setembre del 2024.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.