ALACANT, 29 (EUROPA PRESS)
La Generalitat Valenciana assumirà la gestió dels servicis del Centre Hospitalari Doctor Esquerdo d’Alacant, de manera que el Consell es farà càrrec de la gestió que exercia fins ara la Diputació d’Alacant en matèria de salut mental i atenció sociosanitària.
Així ho ha anunciat este dilluns el ‘president’ de la Generlitat, Carlos Mazón, en una visita al centre juntament amb el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, el president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, i els alcaldes d’Alacant i Sant Joan d’Alacant, Luis Barcala i Santiago Román, entre altres autoritats.
Mazón ha destacat «la col·laboració entre administracions» que fa realitat la reivindicació que les competències de la Diputació en salut mental i atenció sociosanitària les assumira la Generalitat, que és la competent en matèria sanitària. «Abordar amb gran ambició, serietat i rigor les polítiques de salut mental implica la reordenació de competències», ha afirmat.
D’esta forma, aquest centre s’integrarà en la xarxa sanitària de la Generalitat i millorarà la qualitat assistencial a usuaris en salut mental, així com para pacients crònics i de llarga estada, que comptaran amb un nou Hospital a la província d’Alacant.
«Avancem en el nostre ferm compromís amb la salut mental, perquè la prevenció és la mare de totes les polítiques en esta matèria i l’epicentre del nostre treball», ha recalcat Mazón.
La proposta per al Centre Doctor Esquerdo inclou la cessió de tres dels quatre edificis per al seu ús assistencial, dotació de recursos humans i la reforma de les instal·lacions, així com la dependència funcional de la Unitat de Mitja Estada.
Així, comptarà amb una Unitat d’Hospitalització Psiquiàtrica per a la Infància i Adolescència, «contribuint a pal·liar l’escassetat de llits psiquiàtrics» que existeixen per a menors a la Comunitat Valenciana, ja que crearà 15 llits d’hospitalització infanto-juvenil. Mazón ha destacat que l’atenció a la infància i l’adolescència és «una de les prioritats» dins del Pla de Salut Mental i Addiccions, per la qual cosa comptarà amb un àrea específica de tractament.
A més, es crearà l’Hospital d’Atenció a pacients Crònics i de Llarga Estada (HACLE) i una Unitat d’Hospitalització de Trastorns de la Personalitat, amb l’objectiu de diagnosticar en «estadis evolutius primerencs». El centre mantindrà la Unitat de Mitja Estada Psiquiàtrica, amb 50 llits d’hospitalització de mitja estada per a pacients psiquiàtrics adults.
«Hem d’avançar cap a la modernitat de la prevenció, de les patologies tractades amb maduresa, amb economia d’escala i amb la col·laboració entre administracions», ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que la salut mental és «un de les assumptes més importants i prioritaris i ha de conjurar a la societat i administració pública».







