MADRID, 29 (EUROPA PRESS)
El Ministeri de Sanitat del Govern gazià, controlat pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha declarat este dilluns la Franja de Gaza zona epidèmica de poliomielitis.
El Ministeri recorda que la polio estava erradicada a Palestina des de fa molts anys, però que «la miserable situació» de la població com a conseqüència de la «brutal agressió israeliana» han provocat un empitjorament dràstic de les condicions de vida que han propiciat esta epidèmia.
En concret esmenta la privació d’aigua potable, la destrucció de la infraestructura de clavegueram, l’acumulació de milers de tones de brossa, la falta de la seguretat alimentària i l’acumulació de població en llocs de desplaçament forçat.
A estes circumstàncies se suma ara el descobriment de la presència del virus que causa la polio del tipus CVPV2 en les aigües residuals de les governacions de Jan Junis i Central.
Esta epidèmia de polio «constituïx una amenaça per a la salut dels habitants de la Franja de Gaza i dels països veïns i un revés per al programa mundial d’erradicació de la polio», advertix.
Les autoritats sanitàries gazatíes advertixen que l’actual programa vigent que compta amb la col·laboració d’organitzacions internacionals «no serà suficient llevat que hi haja una intervenció immediata per a posar fi a l’agressió i trobar solucions radicals al problema de la falta d’aigua potable i mitjans d’higiene personal, com a detergents, desinfectants, reparació de xarxes d’aigua potable i transport de tones de brossa i deixalles sòlides».
El passat 21 de juliol les Forces Armades israelianes van informar que han engegat una campanya de vacunació general dels seus efectius després de detectar un brot de polio en la població palestina.
El comunicat militar israelià assegura que també s’estan realitzant gestions perquè arriben bovines per a la població de la Franja de Gaza en col·laboració amb organitzacions internacionals. Així, unes 300.000 vacunes contra la polio han entrat en l’enclavament palestí des de l’inici de la guerra que bastarien per a vacunar a més d’un milió de gazianes, segons Israel.







