MADRID, 31 (EUROPA PRESS)
El nou Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha tornat a votar este dimarts per a triar a un dels dos candidats que queden sobre la taula, la magistrada Pilar Teso –a proposta de l’ala prograsista– i el magistrat Pablo Lucas –proposat pels conservadors. Cadascun ha tornat a collir 10 suports pel que el Ple s’ha suspès i es reprendrà de nou a les 12.00 hores.
Ahir dimarts el CGPJ es va enfrontar al seu primer bloqueig al no haver sigut capaç d’aconseguir la majoria necessària de tres cinquens –12 vots– per a triar al que serà el seu president els pròxims cinc anys.
La d’ahir dimarts era la primera votació que celebren els 20 nous vocals de l’òrgan des que van prendre possessió del càrrec dijous passat, després de l’acord que PP i PSOE van aconseguir el 25 de juny per a renovar un CGPJ que tenia el mandat caducat des de desembre del 2018.
En el Ple hi havia set noms sobre la taula, tres d’ells partien com a favorits en els primers contactes entre els vocals del sector conservador i els de ala progressista: Pilar Teso, progressista moderada que ja va ser candidata el 2013; Pablo Lucas, progressista moderat proposat pel sector conservador, encarregat del control judicial al CNI; i Ana Ferrer, progressista, que va formar part del tribunal del procés.
Les fonts consultades van apuntar que este dimarts els vocals van votar diverses vegades, fins a set, per a anar descartant noms de la llista de set candidats. Finalment, la votació es va reduir a dos: Teso i Lucas. Al moment de mesurar-se entre ells, cadascun va aconseguir 10 vots. Els mateixos que este dimecres en la qual és la huitena votació.







