Mastodon
29.6 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Albaida aprova per unanimitat demanar que 2025 siga l’Any José Segrelles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida ha aprovat per unanimitat instar a la Diputació de Valencia i a la Generalitat a declarar el 2025 com a ‘Any José Segrelles’.

Esta resolució busca retre homenatge en l’artista local José Segrelles, “reconeixent la seua contribució a l’art i la cultura valenciana”.

En el marc d’esta iniciativa, el dijous, 1 d’agost, el diputat de Cultura de la corporació provincial, Paco Teruel, visitarà Albaida. Durant la seua visita, Terol es reunirà amb les autoritats locals i recorrerà la Casa Museu de José Segrelles, una emblemàtica institució que preserva i difon el llegat del pintor i il·lustrador, avança el consistori en un comunicat.

La declaració del 2025 com a Any José Segrelles té com a objectiu “promoure una sèrie d’activitats culturals i educatives que ressalten la vida i obra de l’artista, atraient tant residents com a visitants en la ciutat d’Albaida”.

S’espera que esta iniciativa “impulse el turisme cultural i foment el reconeixement internacional de l’artista Segrelles”.

L’alcalde d’Albaida destaca la importància d’este reconeixement: “José Segrelles és un referent no només per a Albaida, sinó per a tota la Comunitat Valenciana. Esta declaració no només honra la seua memòria, sinó que també enfortix la nostra identitat cultural”.

Últimes notícies

Morant apel·la a Àgueda Micó per a desbloquejar la comissió d’investigació de la dana

Morant insta les forces valencianes, amb especial menció a Àgueda Micó, a pactar l'arrancada de la comissió sobre la dana. Micó i Podem repliquen que el PSOE la bloqueja per negar-se a citar a Pedro Sánchez.

Morant demana que víctimes i alcaldes de la dana acudisquen al Debat de política general

La líder del PSPV reclama que afectats per la dana i alcaldes siguen presents en el Debat de política general. També exigix publicar els vídeos del Cecopi i demana un avançament electoral.

La UV i la Xarxa Universitària per Palestina aconseguixen un punt d’acord i esperen el document final

Portaveus de la Xarxa Universitària per Palestina a València i el rectorat de la UV han trobat un punt d'acord. La decisió sobre alçar el tancament dependrà del document definitiu.

El Vila-real busca aprofitar la debilitat del Tottenham a casa davant equips espanyols

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions davant el Tottenham amb la idea d'alçar-se després de la derrota de lliga i explotar el fluix historial local dels londinencs davant rivals espanyols. El xoc arriba amb rotacions previstes i un Tottenham en bon moment, però amb baixes rellevants.

La gastronomia alacantina exhibix innovació i tradició en les jornades ‘La millor tapeta del món’

La tercera edició de 'La millor tapeta del món' reunix xefs de la província amb degustacions i showcookings oberts al públic en l'A prop. Les sessions se celebren els dies 15, 16, 17, 22 i 23 de setembre dins d'Alacant Capital Espanyola de la Gastronomia.

À Punt portarà a la justícia el robatori i la filtració del vídeo del Cecopi del 29-O difós per rTVE

À Punt prepara accions legals per la sostracció i filtració del vídeo de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre, emés per rTVE. La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha demanat còpia del material i més informació a la corporació valenciana.

El col·legi Orba d’Alfafar reobri després de la DANA amb aules prefabricades

El CEIP Orba d'Alfafar reobri per a iniciar el curs després dels danys de la dana, amb classes en aules prefabricades. El pla inclou horaris d'adaptació, transport i coordinació entre administracions mentres s'executa la demolició de l'edifici.

El València encadena els seus pitjors resultats històrics davant el Barcelona

El conjunt valencianista ha sigut atropellat 7-1, 0-5 i 6-0 en els seus tres últims dols, un 18-1 agregat inèdit. La dinàmica agreuja un historial ja advers.