Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana pot registrar hui dimecres ruixats locals amb tempesta i probabilitat de pedra, mentres les temperatures màximes han baixat en general, excepte en el litoral de Castelló i el litoral nord de València, segons la predicció de l’Aemet.

El cel es manté poc nuvolós en conjunt, amb intervals de núvols baixos durant el matí. A partir de migdia, està prevista nuvolositat d’evolució diürna en l’interior de la mitat nord, donde es poden formar les tempestes més destacades.

Les temperatures mínimes han experimentat pocs canvis respecte a la nit anterior. En canvi, les màximes han descendit en gran part de l’interior i del sud, cosa que dona un cert respir a la calor dels últims dies.

Pel que fa al vent, bufa fluix i de direcció variable a primeres i últimes hores. Durant les hores centrals del dia tendix a component est. A més, no es descarta alguna ratxa forta a l’extrem nord occidental de Castelló a últimes hores de la vesprada.

Previsió per a dijous

Demà dijous podrien repetir-se els ruixats amb tempesta, que poden anar acompanyats de pedra i ratxes de vent molt fort en l’interior de Castelló. Estos episodis convectius poden tornar a concentrar-se en zones de muntanya i prelitoral.

L’Aemet no descarta que estos ruixats s’estenguen, de forma més dèbil i dispersa, a altres zones de l’interior de la província de València. En estos punts, les tempestes serien menys intenses però podran descarregar aigües puntualment fortes.

Les temperatures demà canviaran poc respecte a hui. Tot i això, continuaran sent significativament altes en alguns punts de l’interior de València, on la calor encara es deixarà notar en les hores centrals.

El vent continuarà fluix de direcció variable a primeres i últimes hores de la jornada. Durant el migdia i primera vesprada tornarà a imposar-se la component est, que arrossega humitat marítima cap a l’interior.

Temperatures registrades a les capitals

Les dades de temperatures màximes d’ahir i mínimes de hui en les capitals de província mostren la continuïtat de la calor nocturna. A Castelló s’han registrat 32,8 graus de màxima i 25,2 de mínima.

A la ciutat de València, la màxima d’ahir ha sigut de 31,6 graus i la mínima de la passada nit, de 25,5. Açò confirma una nit clarament tropical, amb valors que no han baixat dels 25 graus.

A Alacant, la màxima d’ahir ha arribat als 33,1 graus i la mínima de hui s’ha quedat en 25,8. Estes xifres reflectixen una calor elevada tant de dia com de nit, especialment al litoral.

Predicció marítima a la costa valenciana

En les aigües costaneres de Castelló, el vent serà de component est força 2 a 3, i rolarà temporalment a component nord de matinada. S’espera maror dèbil, amb marejadeta.

En les aigües costaneres de València, el vent bufa de component est força 3 a 5 i aminora a component nord força 2 a 4 de matinada. Després rolarà de nou a component est a mitjan matí, amb marejadeta o maror.

En les aigües costaneres d’Alacant, el vent serà de component est força 3 a 4. Temporalment, en el nord d’este tram, s’espera component sud força 4 a 5 fins a mitjanit, i posteriorment component nord força 3 a 5. La mar també es preveu amb marejadeta o maror en este sector del litoral.

Últimes notícies

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.
FILMOTECA D'ESTIU