Educació informa d’un ‘error administratiu’ en comunicació de cessament a professors que cobrixen baixes de maternitat

Assegura que els docents es reincorporaran estedimarts, mentre PSPV i Compromís critiquen que la Conselleria està «en fallida»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació ha atribuït a un «error administratiu» la comunicació de cessament a diversos professors que cobrixen baixes de maternitat a Alacant i ha assegurat que, una vegada esmenat, els docents es reincorporaran als llocs este dimarts.

El PSPV-PSOE i Compromís havien denunciat a primera hora d’este matí que l’administració ha remès a diversos docents que cobrixen estes baixes uns missatges en els quals se’ls traslladava el seu cessament «sense previ avís» al·legant «falta de pressupost».

D’un costat, des de Compromís, Joan Baldoví ha exposat que el departament de lidera José Antonio Rovira està «en fallida» i ha lamentat que este dilluns «milers de xiquets i xiquetes valencianes estaran sense professor perquè la Conselleria ha decidit no substituir les baixes de paternitat i maternitat».

Una situació que, per a Baldoví, és «molt greu» perquè es produïx mentre la Generalitat «gasta diners en altres coses que no són tan necessàries», com donar «tres milions d’euros a un festival per a contractar a grups madrilenys».

Des del PSPV, José Muñoz ha considerat que este fet forma part de la «degradació sistemàtica» de l’educació pública valenciana per part del conseller José Antonio Rovira, la qual cosa significa que «molts xiquets i xiquetes no van a tenir professors», una cosa que és «responsabilitat directa» del conseller d’Educació.

No obstant això, el síndic socialista ha rebutjat que esta situació es dega a una «falta de previsió» i ha considerat que forma part d’una estratègia per a «empitjorar l’educació pública valenciana de manera que siga cada vegada de pitjor qualitat». «No és raonable que en estes altures del curs ja ens trobem amb professors que no estan sent substituïts per una falta de planificació», ha argumentat.

Per això, ha exigit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que cesse «ja d’una vegada per sempre» al «conseller piròman» José Antonio Rovira, «el pitjor que ha tingut en la història de l’educació» la Comunitat Valenciana, així com al secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy. «No pot estar ni un minut més en el seu lloc», ha resolt.

Per la seua banda, el Sindicat de Treballadors d’Ensenyament del País Valencià (STEPV) han informat que la Conselleria s’han posat en contacte amb ells per a solucionar la «problemàtica dels cessaments del professorat interí» que cobrien baixes relacionades amb els permisos de maternitat i paternitat.

L’organització sindical ha concretat que es tracta d'»un error» de la Direcció territorial d’Alacant i que afecta a quatre persones, a les quals «ja s’han tornat a reincorporar als seus centres», assegura STEPV, que valora que la seua «ràpida intervenció» ha aconseguit que Conselleria «corregisca esta situació i se solucione el problema».

No obstant això, ha advertit que la «altra problemàtica» respecte a les substitucions «encara no s’ha resolt». «Des de la setmana passada no s’estan cobrint totes les substitucions del professorat i del personal no docent que està de baixa per carència de pressupost», ha denunciat.

Davant d’esta situació, que ha qualificat de «gravíssima», STEPV i STAS han convocat concentracions en els centres i front la Conselleria d’Hisenda el pròxim 29 d’octubre.

Des de la Conselleria d’Educació han atribuït a un «error administratiu» la comunicació de cessaments de docents que cobrixen baixes de maternitat i paternitat i ha assegurat que s’incorporaran este dimarts al seu lloc de treball.

FET «PUNTUAL»

D’esta manera, des del departament de Campanar sostenen que es tracta d’un fet «puntual», ja que divendres passat «es va donar la circumstància que a la província d’Alacant hi havia quatre docents en situació d’incapacitat laboral temporal per embaràs de risc que van canviar la seua situació a llicència per maternitat».

«Administrativament, en estos casos l’interí cessa i se li torna a donar d’alta, canviant el motiu de la substitució, però continua la mateixa persona», han explicat fonts de la Conselleria.

No obstant això, han precisat, «en produir-se este fet un divendres i el funcionari encarregat no poder contactar per telèfon, se’ls va comunicar a estes persones que no s’incorporaren, obviant que sí anaven a continuar». «Es tracta d’un fet desafortunat que lamentem», han expressat.

Ara, una vegada «solucionada administrativament esta qüestió» des de la Direcció territorial d’Alacant, la Conselleria ha confirmat que estos docents «s’incorporaran demà al seu lloc sense cap problema».

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.