Fiscalia veu ‘rellevància penal’ en la denúncia contra ‘Alvise’ Pérez i l’envia a l’Audiència Nacional

L’assumpte queda en mans del jutge que investiga la presumpta estafa piramidal de Madeira Invest Club

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia del Tribunal Suprem ha vist «rellevància penal» en la denúncia presentada contra l’eurodiputat ‘Alvise’ Pérez pel presumpte cobrament de 100.000 euros en metàl·lic durant la campanya de les eleccions europees, per la qual cosa ha acordat enviar-la a la Fiscalia de l’Audiència Nacional perquè la deixe en mans del jutge que investiga al denunciant de l’eurodiputat, l’empresari Álvaro Romillo, per la presumpta estafa piramidal comesa per Madeira Invest Club.

Segons ha informat el Ministeri Públic, el fiscal del Tribunal Suprem va obrir i va tancar diligències després de confirmar que en l’Audiència Nacional ja existia un procediment judicial pels «mateixos fets» i, finalment, ha acordat enviar la denúncia a la Fiscalia d’este òrgan perquè, si escau, s’incorpore a la causa que dirigix el jutge José Luis Calama.

Si el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 4 de l’Audiència Nacional assumix la denúncia i, efectivament, aprecia indicis de delicte contra ‘Alvise’ Pérez, hauria d’elevar l’assumpte al Tribunal Suprem, l’únic competent per a investigar a l’eurodiputat que està aforat davant d’este tribunal.

La decisió del fiscal Fernando Rodríguez Rey té lloc després que el passat 19 de setembre el propi Romillo presentara davant de la Fiscalia General una denúncia contra Alvise Pérez pel presumpte cobrament de 100.000 euros en metàl·lic durant la campanya de les eleccions europees.

La Fiscalia General va remetre l’assumpte a la Fiscalia del Suprem, que va obrir diligències per a investigar a l’eurodiputat per un presumpte delicte de finançament il·legal, però en haver-hi ja una investigació judicial relacionada amb els fets denunciats va acordar arxivar les seues perquisicions i enviar tot a la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

«Pel que fa a (Alvise) Pérez en la denúncia presentada davant de la Fiscalia General es narren fets amb possible rellevància penal que deriven de la seua col·laboració amb les activitats desenvolupades pel (Álvaro) Romillo a través de les seues societats Madeira Club Invest i Sentinel i del lliurament de 100.000 euros en el context d’una campanya electoral», apunta el fiscal en el decret, arreplegat per Europa Press.

No obstant això, advertix que «estos mateixos fets formen part d’una de les denúncies (ampliació de denúncia) presentada davant de l’Audiència Nacional i ja estan sent coneguts pel Jutjat Central d’Instrucció número 4».

Així, el fiscal incidix que el jutge José Luis Calama ja va assumir en l’Audiència Nacional la competència per a «conèixer dels fets denunciats, inclosos els que s’atribuïxen a (Alvise) Pérez».

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.