Estudiants de la UPV treballen per a portar a l’espai ‘el primer satèl·lit valencià’

La universitat engega una campanya de micromecenatge perquè ‘Estigia’ siga un èxit

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Estudiants de titulacions com ara Enginyeria Aeroespacial, Telecomunicacions, Informàtica i Enginyeria Electrònica treballen per a aconseguir «una fita històrica»: portar a l’espai el primer satèl·lit valencià que, a més, està fet íntegrament per estudiants de la UPV.

Inclourà una intel·ligència artificial que permetrà contactar amb ell a través d’una app quan estiga passant per València i se li podran fer preguntes sobre la temperatura a la qual està en l’espai, la seua altitud o temes relatius a cultura general, explica la universitat en un comunicat.

Per a fer realitat la missió, des de la Universitat Politècnica de València s’ha engegat una campanya de micromecenatge que permeta a l’equip aconseguir els subsistemes necessaris perquè el satèl·lit es pose en òrbita.

L’objectiu és aconseguir 30.000 euros i per a açò «estan tocant a totes les portes, des d’empreses vinculades al sector de les telecomunicacions fins a particulars que vulguen contribuir a un projecte pioner desenvolupat íntegrament per estudiants».

Perquè «talent i il·lusió» són les claus de l’equip Pluton UPV. Guillermo Jarque, estudiant del màster universitari d’Enginyeria d’Aeronàutica, i project manager de Pluton UPV va fundar l’equip fa dos anys: «Estigia serà el primer satèl·lit valencià i per tant serà d’interés per a múltiples entitats i empreses amb seu a la Comunitat Valenciana. Invertir en este projecte és invertir en futur i en tecnologia».

DONACIONS

Les donacions es poden fer a través del web de mecenatge de la Universitat Politècnica de València i s’han establit diferents recompenses per a tot aquell que faça una donació.

Més enllà d’estes gratificacions, «la principal recompensa és formar part d’una missió pionera a la Comunitat i haver contribuït a llançar el primer satèl·lit valencià a l’espai», animen des de la institució acadèmica.

Últimes notícies

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.