Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Carrasco demana a la CHJ els permisos per a netejar les lleres del Riu Sec i del Barranc del Sol a Castelló

CASTELLÓ, 12 (EUROPA PRESS)-

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha demanat a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) els permisos per a netejar les lleres del Riu Sec i del Barranc del Sol per a minimitzar riscos davant de DANAS.

Carrasco ha presidit este matí la reunió del Centre d’Emergències i Coordinació Municipal (CECOPAL) que ha tingut lloc en les instal·lacions de Tetuán XIV. En la mateixa també han participat el regidor de Seguretat Ciutadana i Emergències, Antonio Ortolá; el regidor d’Infraestructures, Sergio Toledo; la regidora d’Educació, María España, així com els responsables de la Policia Local, Bombers, els Servicis Sanitaris Municipals a Castelló i altres tècnics municipals.

Begoña Carrasco ha traslladat que en esta reunió han abordat i analitzat l’arribada d’una nova DANA en les pròximes hores per a preparar la resposta dels diferents serveis municipals, dins dels protocols establits a aquest efecte.

La primera edila ha explicat que estaran previnguts i “molt atents” als diferents avisos i alertes i als canvis que es puguen produir “per a engegar la resposta adequada amb el corresponent dispositiu tècnic i humà adequat en cada situació”, del que s’informarà a la ciutadania per les vies i canals oficials.

Begoña Carrasco també ha anunciat que des del govern municipal van remetre ahir mateix una carta dirigida a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. En la mateixa sol·liciten, “d’urgència”, els permisos i llicències pertinents per a netejar la llera del Riu Sec i la part superior del Barranc del Sol, malgrat que siga ha realitzat una nova canalització del mateix, “per a minimitzar riscos davant de possibles DANAS”.

La màxima responsable municipal ha posat l’accent que “les DANAS no entenen de competències i, donat l’estat d’abandó dels últims anys d’aquestes lleres”, sol·liciten l’autorització “per a poder procedir de manera urgent a la seua neteja des de l’Ajuntament de Castelló”.

Per a pagar estes obres, l’alcaldessa ha assenyalat que “s’iniciarà per part de l’Ajuntament un procediment d’urgència per a la contractació dels treballs necessaris”.

Carrasco també ha indicat que “en el cas del Riu Sec, segurament se centren en la part no hormigonada, encara que des del pont del Segle XXI a la carretera de Borriol es retirarien també, sobretot acumulacions de pedres, sediment i altres materials arrossegats per l’aigua.

“En el tram des de la rotonda de la Ronda Nord fins a la desembocadura del Riu Sec, s’actuaria en unes tres quartes parts del mateix, procedint a retirar la gran massa de canyes, arbustos i fins i tot arbres que impedeixen acollir tot el cabal”, ha comentat.

Per al Barranc del Sol “els treballs anirien des dels voltants de la Universitat Jaume I, passant pel Grup Roser, fins a on comença l’obra de canalització en el Grup Sant Agustín i Sant Marcos”.

L’alcaldessa també ha volgut destacar que “hui mateix, operaris municipals estaven treballant en la retirada de diferents elements que pogueren obstruir l’obra de canalització en el propi Grup Sant Agustín i Sant Marcos, igual que ocorre en altres punts de la ciutat, on s’estan revisant imbornales i punts de clavegueram, en previsió de pluges importants”.

Últimes notícies

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.

Compromís acusa el PSOE de frenar la comissió de la DANA en el Congrés

Compromís acusa el PSOE de mantindre paralitzada la comissió sobre la DANA per vetar la compareixença de Pedro Sánchez. La comissió es va constituir al maig i no ha avançat.

Mercadona reforça el seu lideratge en 2025 i aconseguix el 27,1% de quota

Mercadona consolida el seu lideratge en gran consum en els huit primers mesos de 2025 amb un 27,1% de quota i el major avanç del sector. L'hipermercat perd traccion mentres guanyen terreny les cadenes d'assortiment curt i les regionals.

Massó deixa en mans dels grups convidar a víctimes de la DANA al Debat de política general

La Presidència de Les Corts assenyala que l'assistència de víctimes de la DANA al Debat de política general depén de cada grup parlamentari. Massó afirma que no posarà objeccions.

Treballadors de la sanitat pública protesten contra el tancament en fals de l’Estatut Marc

Sindicats de la sanitat pública es concentren per a rebutjar el tancament en fals de la reforma de l'Estatut Marc i exigir millores laborals que porten anys reclamant.

Tres dies de dol a Calp per les morts accidentals d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

Calp decreta 72 hores de dol per dos tragèdies recents: una bebé de 20 dies atropellada per un cotxe sense conductor i una xiqueta que va caure des d'un quint pis. El decret inclou banderes a mitja asta i suspensió d'actes municipals.

Vox expulsa al seu regidor a San Antonio de Benagéber per impulsar una moció de censura

La direcció provincial de Vox a València expulsa al seu edil a San Antonio de Benagéber per promoure una moció de censura amb el PP i una agrupació independent sense permís. Obri un expedient que la suspén de drets interns i inhabilita per a funcions en el partit mentres es resol.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts fixa este dijous el calendari de compareixences

La taula de la comissió sobre la DANA del 29 d'octubre en Les Corts es reunix el dijous per a ordenar el calendari de compareixences del període setembre-desembre. La reactivació arriba després de la pausa estival i la petició de PSPV i Compromís.