El València CF es troba en la fase final de les negociacions per a tancar el fitxatge del lateral belga Thomas Meunier, que arriba lliure després de finalitzar contracte amb el Lille, i confia a segellar el seu acord definitiu en els pròxims dies si club i jugador acaben d’alinear totes les condicions.
Segons han indicat fonts oficials del club, les converses entre el València i Meunier han avançat de manera positiva en les últimes hores. Ara només faltaria concretar alguns detalls del contracte i que el futbolista passe la corresponent revisió mèdica per a poder firmar de manera oficial.
Meunier complirà 35 anys en setembre i ha jugat les dos últimes temporades al Lille. El seu vincle amb el club francés ha conclòs este estiu, fet que facilita la seua arribada a Mestalla com a agent lliure, sense cost de traspàs per al València.
Rendiment recent amb el Lille
En l’última campanya amb el Lille, el lateral belga ha disputat 35 partits oficials. D’estos, 25 han sigut en Ligue 1, huit en la Liga Europa i dos en la Copa de França. Durant estes trobades ha marcat dos gols i ha repartit tres assistències, unes xifres que reforcen el seu perfil de lateral amb projecció ofensiva.
A més, Meunier ha participat en l’últim Mundial amb la selecció de Bèlgica. L’equip belga va arribar fins als quarts de final, on va quedar eliminat davant Espanya.
En la fase de grups de la Copa del Món, Meunier va començar com a titular. Va jugar els dos primers partits contra Egipte, completant els 90 minuts en el primer, i 58 minuts enfront d’Iran. Posteriorment, en els setzens de final contra Senegal, va entrar des de la banqueta i va disputar 42 minuts.
En canvi, el lateral no va participar en la resta d’enfrontaments dels belgues. No va tindre minuts en els partits contra Nova Zelanda, Estats Units i Espanya, ja en la fase avançada del torneig.
Si el València aconseguix tancar definitivament el seu fitxatge i la revisió mèdica és satisfactòria, Meunier s’incorporaria a la disciplina blanquinegra com a reforç experimentat per a la banda dreta de la defensa, aportant ofici i trajectòria internacional a la plantilla.







