El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben ‘a comptagotes’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS9

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d’octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant «amb escassetat i a comptagotes».

«El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d’exigir-li-ho».

Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s’ha reunit menys de 24 hores després de l’ordinari per a ampliar i avançar els terminis d’alguns dels decrets d’ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l’Estat els 31.000 milions d’euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser «una primera apreciació» i cada dia hi ha més necessitats.

També ha avançat que s’analitzarà «quants diners reals (del Govern) ha arribat als afectats sense interessos» i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d’ajudes en funció de les necessitats detectades.

Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s’han aprovat «ajudes indiscriminades per a Catalunya» enfront de les ajudes per als afectats per la dana que «estan arribant amb escassetat i a comptagotes».

En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen «bé» totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen «sense interessos», perquè ha advertit que açò suposa «un parany i un regal enverinat».

A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d’Assegurances «no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats».

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.