30.4 C
València
Dimecres, 4 juny, 2025

El PSOE es prepara per a 2027 amb més alcaldies i la Generalitat com a objectiu

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha animat als socialistes valencians a triar als millors en els pròxims congressos provincials i municipals per a poder aconseguir els màxims alcaldes socialistes des de major de 2027 i portar a Diana Morant a la presidència de la Generalitat. “Si durant aquests anys amb una pandèmia, guerra, inflació i una ona reaccionària que està prenent posicions en governs importants hem aconseguit tots els avanços que hem aconseguit, imagineu-vos el que podem fer en els pròxims cinc anys amb més alcaldes, presidents autonòmics i un govern del PSOE”, ha animat el secretari general als delegats i delegades del congrés.

“Som un partit guanyador i perquè el canvi arribe més lluny, demane ambició i que isquem a guanyar”, ha manifestat durant el XV Congrés del PSPV-PSOE. Per a Sánchez, el PP i Vox “són com el ‘arròs empastrat’. “En 2027 convertirem eixe negacionismo en passat de la mà de Diana Morant en tota la Comunitat Valenciana, des d’Alacant a València i Castelló”, ha dit.

- Advertisement -Telegram València Diari

Sánchez ha fet referència a la necessitat del canvi en la Comunitat Valenciana davant un PP “absent, que mai està on se li necessita”. “Nosaltres som ací, però altres mai estan. No van estar durant la tragèdia, no estan durant la reconstrucció… No estaven ni quan havien de dir-li als seus companys del PP que votaren a favor del decret llei amb més de 1.000 milions d’ajuda per a ajudar als afectats de la dana a València” ha assenyalat el secretari general del PSOE, que s’ha preguntat: “On està el PP de la Comunitat Valenciana? No estan ni se’ls espera”.

“Nosaltres sí que sabem on hauria estat Diana si haguera sigut presidenta de la Generalitat: on van estar els alcaldes, on està la nostra delegada del Govern, Pilar Bernabé, on va estar Ximo Puig: al peu del canó, complint amb la seua obligació”.

En la seua intervenció, el secretari general dels socialistes ha retret les polítiques negacionistes que estan emprenent el PP i Vox en els territoris on governen. En aquest sentit, ha recordat que el dia de la dana les Corts van aprovar un decret per a reduir la distància mínima de construcció en la costa. “Hui més que mai necessitem governants que paren atenció a l’assessorament tècnic, no que qüestionen a la Aemet.

Que paren atenció a la ciència, no que banalitzen haver creat la Unitat Valenciana d’Emergències i diga que és un quiosquet per a retallar. Aquesta coalició negacionista que està en Les Corts un autèntic perill públic per a seguretat de les persones”, ha afirmat.

El líder dels socialistes, finalment, ha retret a Mazón que situe al capdavant de la comissió d’investigació de Les Corts sobre la dana als negacionistes, així com la seua comparació del desastre de la dana amb la situació a Gaza: “No es pot banalitzar com va fer Mazón amb milers de morts a Gaza només per a tapar la seua incompetència en les hores més infaustes de la Comunitat Valenciana. Hem de tindre molt clar que l’única manera per a combatre aquesta ona reaccionària és amb més mesures progressistes com les que està implementant en el BOE aquest Govern”, ha finalitzat.

Últimes notícies

El PSOE presenta moció de censura contra l’alcalde del PP a San Fulgencio amb suport independent

El PSPV-PSOE de San Fulgencio ha presentat una moció de censura contra l'alcalde del PP, José María Ballester, amb el suport decisiu d'un regidor independent, buscant recuperar l'estabilitat i reprendre projectes paralitzats.

Torres espera avanços i un debat constructiu en la Conferència de Presidents

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, confia que la pròxima Conferència de Presidents siga un fòrum constructiu que fomente avanços en la gestió pública, malgrat diferències polítiques.

CHJ nega abocaments de residus del Pedrís en parcel·les de Riba-roja i aclarix gestió de vehicles afectats per dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmentix que estiga abocant residus del barranc de Poio en parcel·les de Riba-roja i aclarix la gestió de més de 300 vehicles afectats per la dana.

Morant critica amb duresa la gestió de l’emergència DANA a València

La ministra Diana Morant retrau al Consell la falta de resposta davant la DANA a València i defén l'actuació de Aemet enfront de les crítiques.

Troben rastres de sang en el cotxe i casa rural de l’empresari desaparegut a Bocairent, València

La Guàrdia Civil localitza taques de sang en el vehicle i la casa rural de l'empresari Enrique G.P., desaparegut a Bocairent, mentres investiga la seua possible desaparició involuntària.

L’Associació de Víctimes de la Dana 29-O es Personifica per a Representar a Famílies de Morts

L'Associació de Víctimes de la Dana 29-O s'incorpora com a acusació particular en la causa judicial per la gestió de la catàstrofe que va causar 228 morts, representant a 21 familiars de huit morts.

El ministre Ángel Víctor Torres anima a la ciutadania a traure les seues pròpies conclusions després de la compareixença de Leire Díez

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, va destacar que els espanyols han d'analitzar per si mateixos la compareixença de Leire Díez, interrompuda per l'empresari investigat Víctor de Aldama.

Emergency Operator Reveals Chaos at 13.45 on October 29 with Pending Rescue Calls During Floods

An emergency operator from the Generalitat Valenciana testified that as of 13.45 on October 29, numerous rescue calls were pending due to flooding, reflecting an overwhelmed emergency coordination center without operator reinforcements.