El PSOE es prepara per a 2027 amb més alcaldies i la Generalitat com a objectiu

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha animat als socialistes valencians a triar als millors en els pròxims congressos provincials i municipals per a poder aconseguir els màxims alcaldes socialistes des de major de 2027 i portar a Diana Morant a la presidència de la Generalitat. “Si durant aquests anys amb una pandèmia, guerra, inflació i una ona reaccionària que està prenent posicions en governs importants hem aconseguit tots els avanços que hem aconseguit, imagineu-vos el que podem fer en els pròxims cinc anys amb més alcaldes, presidents autonòmics i un govern del PSOE”, ha animat el secretari general als delegats i delegades del congrés.

“Som un partit guanyador i perquè el canvi arribe més lluny, demane ambició i que isquem a guanyar”, ha manifestat durant el XV Congrés del PSPV-PSOE. Per a Sánchez, el PP i Vox “són com el ‘arròs empastrat’. “En 2027 convertirem eixe negacionismo en passat de la mà de Diana Morant en tota la Comunitat Valenciana, des d’Alacant a València i Castelló”, ha dit.

Sánchez ha fet referència a la necessitat del canvi en la Comunitat Valenciana davant un PP “absent, que mai està on se li necessita”. “Nosaltres som ací, però altres mai estan. No van estar durant la tragèdia, no estan durant la reconstrucció… No estaven ni quan havien de dir-li als seus companys del PP que votaren a favor del decret llei amb més de 1.000 milions d’ajuda per a ajudar als afectats de la dana a València” ha assenyalat el secretari general del PSOE, que s’ha preguntat: “On està el PP de la Comunitat Valenciana? No estan ni se’ls espera”.

“Nosaltres sí que sabem on hauria estat Diana si haguera sigut presidenta de la Generalitat: on van estar els alcaldes, on està la nostra delegada del Govern, Pilar Bernabé, on va estar Ximo Puig: al peu del canó, complint amb la seua obligació”.

En la seua intervenció, el secretari general dels socialistes ha retret les polítiques negacionistes que estan emprenent el PP i Vox en els territoris on governen. En aquest sentit, ha recordat que el dia de la dana les Corts van aprovar un decret per a reduir la distància mínima de construcció en la costa. “Hui més que mai necessitem governants que paren atenció a l’assessorament tècnic, no que qüestionen a la Aemet.

Que paren atenció a la ciència, no que banalitzen haver creat la Unitat Valenciana d’Emergències i diga que és un quiosquet per a retallar. Aquesta coalició negacionista que està en Les Corts un autèntic perill públic per a seguretat de les persones”, ha afirmat.

El líder dels socialistes, finalment, ha retret a Mazón que situe al capdavant de la comissió d’investigació de Les Corts sobre la dana als negacionistes, així com la seua comparació del desastre de la dana amb la situació a Gaza: “No es pot banalitzar com va fer Mazón amb milers de morts a Gaza només per a tapar la seua incompetència en les hores més infaustes de la Comunitat Valenciana. Hem de tindre molt clar que l’única manera per a combatre aquesta ona reaccionària és amb més mesures progressistes com les que està implementant en el BOE aquest Govern”, ha finalitzat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.