El túnel per als vianants que connectarà les estacions de metro de Xàtiva i Alacant obrirà a final d’any

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La connexió subterrània per als vianants entre les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia estarà acabada a la fi d’este 2025, després d’una inversió de 24 milions d’euros per a connectar la Línia 10 amb la resta de la xarxa de transport que passa per Xàtiva.

Així ho han concretat este dilluns el conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i l’alcaldessa de València, María José Catalá, durant una visita a les obres de la connexió subterrània.

El conseller ha explicat que del 8 al 19 de març, per a facilitar la mobilitat en les Falles, s’obrirà al pas per als vianants la superfície corresponent als carrers d’al voltant de la plaça de Bous.

Martínez Mus ha destacat el «bon ritme» d’una obra que «ha tardat massa a tornar a tenir una velocitat de creuer important».

L’alcaldessa ha posat en valor el «canvi substancial» en el projecte que ha dut a terme l’actual administració per a ampliar l’ample de la infraestructura i obrir «la possibilitat al fet que en el futur s’incorpore el tramvia».

Últimes notícies

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.