El valencià Antonio Viana, nou president del Col·legi de Podologia de la comunitat valenciana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podologia de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha triat a Antonio Viana nou president en substitució de Pilar Nieto, qui havia exercit la presidència en els últims quatre anys, segons ha informat l’entitat col·legial en un comunicat.

L’ICOPCV ha celebrat eleccions el 2025 i ha configurat i nomenat la seua nova Junta de Govern per als pròxims quatre anys. D’esta forma, s’han ratificat els càrrecs de l’actual equip que dirigirà aquest Col·legi fins al 2029.

Antonio Viana compta amb “una dilatada” experiència en assistència clínica i, a més, ha incorporat a la seua formació estudis en nombrosos camps de la Podologia com són la investigació, l’ortopodología, el peu diabètic o la cirurgia, entre altres, i ha sigut durant 8 anys secretari de l’ICOPCV.

El president de l’ICOPCV ha destacat que el principal propòsit és “continuar amb la labor de protegir la professió de la Podologia, als col·legiats i als pacients” i per a això ha assenyalat que van a “incidir i vetlar perquè es faça efectiva la inclusió de la Podologia en el Sistema Públic de Salut de la Generalitat Valenciana”. “Esta és una demanda que estem fent des de fa molt temps i és fonamental que es complisca”, ha afirmat.

La vicepresidència del Col·legi serà ocupada per la podòloga de Xàbia Rosa Leyda, que relleva en el càrrec a María Lozano de la Hoz. Rosa Leyda, a més de tenir una àmplia experiència clínica, és doctora en Podologia i exercix com a professora a la Universitat de València.

En este sentit, ha assenyalat que entre les principals línies de treball també han de continuar la labor de combatre l’intrusisme en la professió. “Hem aconseguit molt en este camí, però encara cada any tenim noves denúncies i condemnes per esta pràctica negligent que, a més, posa en perill la salut dels nostres pacients”, ha recalcat.

Per això, ha assenyalat que el departament jurídic de l’ICOPCV està investigant i atenent totes les denúncies que arriben al Col·legi i ha demanat la col·laboració de la Generalitat Valenciana per a “aconseguir erradicar un dels grans problemes de la nostra professió”.

Junt amb Antonio Viana i Rosa Leyda, la nova junta de govern de l’ICOPCV estarà formada per María Lozano de la Hoz com a secretària, José Cardo com a tresorer, i ocuparan els llocs de vocals Pilar Nieto, Jorge Escoto, Maite García, Iván Garrido, Cristina Martínez i Daniel Escrig.

Anuncios

Últimes notícies

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.