La Fiscalia del Brasil denuncia Bolsonaro per intent de colp d’Estat després de la victòria de Lula del 2022

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia General del Brasil ha denunciat l’expresident brasiler Jair Bolsonaro i a una altra trentena de persones per intent de colp d’Estat després de la victòria de Luiz Inácio Lula da Silva en les eleccions presidencials del 2022.

Bolsonaro ha sigut acusat a més per abolició violenta de l’Estat democràtic de dret i organització criminal. En el cas que el Tribunal Suprem accepte la denúncia, l’exmandatari passarà a ser imputat i enfrontarà un procés penal en els tribunals.

El fiscal general, Paulo Gonet, ha assenyalat que durant el seu mandat «va adoptar un to creixent de ruptura amb la normalitat institucional a les seues reiterades declaracions públiques, en les quals va expressar el seu descontentament amb decisions de tribunals superiors i amb el sistema electoral electrònic vigent».

Des d’aquells comicis, Bolsonaro «s’ha tornat més antidemocràtic», segons el procurador. «Esta escalada va guanyar més impuls quan (…) Lula, vist com el contendent més fort en la carrera electoral, es va tornar elegible, a causa de l’anul·lació de les seves condemnes penals», ha agregat, tal com recull el portal de notícies G1.

Últimes notícies

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.