València retira les restriccions per la pluja i reprèn les activitats docents i el programa faller

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha decidit este dijous, davant de la previsió meteorològica que descarta risc per les pluges que els últims dies estan afectant a la ciutat i a altres punts de la Comunitat Valenciana, retirar per a este divendres les restriccions decretades davant d’aquest precipitacions.

Així, ha ordenat que este divendres es reprenguen les activitats suspeses, entre elles les classes en els centres educatius i els actes previstos en el programa de les Falles 2025.

D’esta manera ho ha indicat l’edil portaveu de l’executiu local i regidor de Bombers i Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa que ha oferit després de la reunió que ha mantingut el Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) per a analitzar la situació meteorològica de les últimes hores i les previsions per a este divendres.

Este òrgan ha determinat, una vegada valorat la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per a la pròxima jornada, recuperar la normalitat en la capital valenciana i les seues pedanies per a este dia.

«La previsió indica estabilització de la situació, la qual cosa ens permet avançar en una desescalada de les restriccions que s’han pres durant estos dies de preemergencia i emergència», ha exposat Caballero.

L’edil ha assenyalat que «les previsions de l’Aemet ara mateix acaben d’anunciar que es reduïx a la ciutat de València l’alerta de taronja a alerta groga i que a partir de les dotze de la nit finalitzaran les alertes meteorològiques» en ella.

«Per tant, podem anunciar-los que per a matí es reprendrà l’activitat docent, es reprendran amb normalitat les classes en la ciutat, i que es reprendrà tota l’activitat social i festiva», ha precisat el responsable municipal.

Últimes notícies

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.
FILMOTECA D'ESTIU