35 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

El govern de València promou el diàleg entre floristes i la mascletà del Dia de la Mare

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’equip de govern de València, presidit per María José Catalá (PP), ha subratllat el diàleg entre l’administració i els floristes per fer possible la mascletà del Dia de la Mare, que tindrà lloc el pròxim 4 de maig a la plaça de l’Ajuntament. Aquesta festivitat coincideix amb un dia especialment important per als floristes, ja que habitualment registren un elevat volum de vendes de flors.

- Advertisement -Telegram València Diari

La comunicació per aconseguir un consens majoritari va ser abordada durant una roda de premsa per part del portaveu municipal, Juan Carlos Caballero. Els floristes, inicialment preocupats per les limitacions d’accés a causa del cordó de seguretat, s’han manifestat satisfets amb l’acord. El consistori es compromet a establir un protocol flexible que respecti tant la seguretat pública com l’activitat comercial dels venedors de flors.

Aquesta situació es presenta després que la mascletà hagués estat suspesa durant les últimes Falles a causa d’intenses pluges. Caballero ha comentat que es busca festejar la importància del Dia de la Mare amb un espectacle pirotècnic, a semblança del que es fa durant el Dia del Pare amb la celebració de la gran mascletà de les Falles.

Malgrat les expectatives amb la gran afluència de públic, l’Ajuntament ha garantit que l’accés a les floristeries serà el mínim possible per a garantir la seguretat de tots els assistents, preparant adequadament la logística per tal que els floristes no es vegin perjudicats en les seves vendes.

Els floristes i l’Ajuntament han mostrat el seu compromís per fer d’aquest dia una celebració exitosa, defensant que aquesta mobilitat de gent no només potenciarà l’espectacle, sinó que també facilitarà l’increment en les vendes de flors, beneficiant així el comerç local.

Finalment, Juan Carlos Caballero ha reiterat que l’objectiu és garantir que el Dia de la Mare se celebri adequadament, amb una espectacular mascletà i la possibilitat que els clients compren flors per a commemorar aquesta jornada tan significativa.

Últimes notícies

Calendari laboral de la Comunitat Valenciana 2026: 12 dies festius oficials i no recuperables

La Comunitat Valenciana ha aprovat el seu calendari laboral per a 2026 amb 12 dies festius oficials, retribuïts i no recuperables, a més de dos jornades de festa local a determinar.

Tècnics indiquen que les obres en el barranc de Poio podrien haver mitigat l’impacte de la DANA a València

Especialistes subratllen que les obres planejades en el barranc de Poio haurien disminuït l'abast de les inundacions causades per la DANA d'octubre, que va provocar nombroses víctimes i danys a València.

Bernabé destaca l’actuació del PSOE davant el cas Santos Cerdán i demana que actue la Justícia

Pilar Bernabé, delegada del Govern a València, afirma que el PSOE va prendre mesures contra Santos Cerdán abans que la justícia intervinguera i subratlla la importància que s'aplique la llei.

Comencen les obres de rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar a València després de 16 mesos del desastre

Arranquen les obres de rehabilitació de l'edifici de Campanar que va ser devastat per un incendi al febrer de 2024; les obres duraran prop de 18 mesos i compten amb un pressupost superior a 20 milions d'euros.

Consell destaca la falta de coordinació amb el Govern per a la reconstrucció després de la DANA a València

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, critica la difícil coordinació amb el Govern central per a dur a terme el Pla Endavant, essencial per a la reconstrucció després de la DANA a València a causa de la crisi política del Govern central.

Es registra un sisme de 2,7 a Almussafes i dos tremolors més a Silla

Un terratrémol de magnitud 2,7 sacseja Almussafes i dos tremolors menors de 2,1 i 1,9 se senten a Silla, sense causar danys ni ferits.

El Consell impulsa l’educació amb la creació de dos nous CEIP a Alacant i Orihuela

El Consell aprova la creació de dos nous col·legis d'educació infantil i primària a Alacant i Orihuela per a ampliar 900 places escolars davant la creixent demanda.

Detingut a Torrevieja per gravar a dones en el vestuari femení d’un gimnàs

Un home de 30 anys ha sigut arrestat a Torrevieja per gravar a dones en el vestuari femení d'un centre esportiu local, amb dos denúncies presentades.