Detenen a València a onze criminals de la màfia calabresa per estafes agràries

La Guàrdia Civil de Sueca, dins de l’operació “TRUFFATO”, ha detingut a 9 persones i altres 4 han sigut investigades per delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsedat documental i estafa en diverses comunitats autònomes.
L’operació va començar el mes de març passat. Aquest grup criminal operava a través de 18 empreses pantalla (companyies sense activitat) que se suposava que es dedicaven a la comercialització de productes agrícoles i comestibles.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que una de les estafes que els autors realitzaven assíduament, era tractar un preu amb els propietaris de finques de tarongers situades en els termes municipals de València i Castelló, després, s’emportaven el producte 
fent-los lliurament de la quantitat acordada, però amb xecs en descobert. Aquesta operació, podien dur-la a terme gràcies a la col·laboració de corredors de camps que es prestaven a això a canvi d’uns diners concertats prèviament.

 

Els autors van arribar a fer-se amb 5.000.000 de quilograms de productes cítrics valorats en més de 2.000.000 euros. L’activitat delictiva d’aquesta organització criminal era la següent:

• Sol·licitaven línies de crèdit que mai retornaven.
• Simulaven robatoris o pèrdues de mercaderia (per regla general cítrics), en els transports per camió des d’Espanya a Itàlia, cobrant posteriorment l’efectiu de l’assegurança per aquests supòsits fets.
• Es negaven a abonar l’efectiu als transportistes pels seus serveis.
• Falsificaven els contractes internacionals de mercaderies per al transport de productes agrícoles.

 

Els diners obtinguts per aquests delictes, era blanquejat, més endavant, gràcies a les empreses pantalles que invertien l’efectiu en la compra de joies, immobles i participacions en altres companyies. El dia 16 de juny, agents de l’Equip ROCA, Equip de Delictes Telemàtics i la Patrulla de Reserva de Companyia de la Guàrdia Civil de Sueca van procedir a la detenció de 5 persones en dues caixes d’estalvi de les localitats de Xeraco i Tavernes de la Valldigna, on els autors estaven a punt de rebre dues línies de crèdit de més 300.000 euros amb la intenció de no retornar aquest efectiu.

 

Igualment, en un domicili de la localitat de Daimús i en un magatzem del municipi de Palma de Gandía són detingudes 4 persones més que pertanyien a aquesta organització. 

Aquest mateix dia, també es van realitzar 4 registres en les instal·lacions d’una sèrie de societats mercantils dedicades a la venda de productes agrícoles en els termes municipals de Gandia, Castelló, Palma de Gandía  i Xeraco. A més, el dia 28, els investigadors van efectuar altres 2 registres domiciliaris en la localitat de Grau de Gandia.

 

Material intervingut

Finalment, es va procedir al bloqueig de més de 200 comptes bancaris, tant nacionals com internacionals, relacionades amb aquesta organització, que contenien un total de 50.000 euros. Fruit d’aquesta operació, s’han intervingut 9 vehicles, d’alta gamma, valorats en més de 241.000 euros. També s’han confiscat diverses joies i rellotges, de luxe, valorats en més de 100.000 euros, diferent documentació, segells de les empreses pantalla i una pistola simulada.

 

El dia 13 d’agost, els dos líders d’aquest grup criminal, van ser detinguts a Itàlia gràcies a l’emissió d’ordre europea de detenció 
emesa pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 d’Alzira. Aquesta operació s’ha saldat amb un total d’11 detinguts; 7 homes de nacionalitat italiana de 50, 52, 60 i 70 anys, més 2 de 22 anys i altres 2 de 59 anys. A més de 2 dones de la mateixa nacionalitat de 22 i 65 anys. També, dues dones espanyoles de 30 i 37 anys pels delictes de pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, falsedat documental i estafa. 

 

La Guàrdia Civil ha investigat a 4 persones més; un home de 70 anys, de nacionalitat italiana, i un altre espanyol de 47 anys. Així mateix, han sigut investigades una dona de nacionalitat uruguaiana, una altra espanyola i totes dues de 30 anys. 

 

Els detinguts tenien antecedents tant a Espanya com a Itàlia pels mateixos fets, com també per tràfic de drogues i tinença i tràfic 
d’armes. Gràcies a les perquisicions dels agents, s’ha aconseguit verificar que els autors, d’aquestes activitats delictives, estaven vinculats amb la màfia calabresa.

Amb aquesta operació s’han esclarit més de 100 delictes a les províncies d’Alacant, Almeria, Barcelona, Castelló, Girona,  Madrid, Múrcia, Tarragona i València. Cinc dels autors han ingressat a la presó per ordre de l’autoritat judicial. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i 
Instrucció número 1 d’Alzira (València).

Últimes notícies

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals com a única eixida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, considera que la votació dels decrets de vivenda en el Congrés confirma el final del sanchisme i defensa que només unes eleccions generals poden resoldre la situació política actual.

Les empreses de Castelló alerten que les avisos per pluges disparen els costos

El president de la CEV a Castelló, Luis Martí, advertix que la recurrència de les alertes meteorològiques està generant un cost econòmic cada vegada més elevat per a empreses i comerços, i reclama una negociació per a repartir-lo de manera equitativa.

Compromís per València reclama un ple urgent sobre vivenda i porta 3 mocions amb més de 6.000 firmes

Compromís per València ha registrat al consistori la petició d’un ple extraordinari exclusiu sobre vivenda i hi presentarà tres mocions avalades per més de 6.000 firmes, centrades en limitar el preu del lloguer, frenar els apartaments turístics i blindar el sòl públic.

La comissió de Les Corts sobre Les Naus tornarà el 20 d’octubre amb cites a adjudicataris i imputats

La comissió d’investigació de Les Corts sobre les presumptes irregularitats en les vivendes protegides de Les Naus (Alacant) reprendrà els treballs el 20 i el 22 d’octubre, amb noves compareixences d’adjudicataris i persones investigades en la causa judicial.

Torrent destinarà 120.000 euros a recuperar la Torre Medieval com a espai museístic

L’Ajuntament de Torrent ha aprovat licitar per 120.072 euros la restauració de la Torre Medieval, amb un termini d’execució estimat de sis mesos, per a adaptar-la a futurs usos culturals i museístics.