33.5 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Algemesí reobrirà la piscina municipal a finals de juny després de millores significatives

La piscina municipal d’Algemesí té previst reobrir les seues portes “a la fi del mes de juny, coincidint amb l’inici de la temporada estival”, gràcies als avenços en les obres de reconstrucció que s’estan realitzant a un bon ritme després dels greus danys ocasionats per la dana.

Els treballs han inclòs tant la reparació de les zones afectades com la implementació de mesures preventives per garantir la seguretat i el correcte funcionament de les instal·lacions davant de futurs episodis de pluges intenses o acumulació d’aigua, segons ha informat el consistori local en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les obres van ser adjudicades mitjançant un contracte d’emergència el 28 de gener de 2025 a l’empresa local Avant Gestió, que ha permès actuar amb rapidesa i iniciar les actuacions en un moment adequat. El cost total de la intervenció ascendeix a 383.485,92 euros, i forma part dels projectes prioritaris per a la recuperació de serveis i equipaments municipals.

A més de la reconstrucció completa de les instal·lacions afectades pel fang de la riuada, s’han previst actuacions específiques per protegir la piscina davant de possibles emergències. En primer lloc, s’ha dissenyat una barrera de protecció per a la sala de màquines, situada en el subsol, on es tancaran les obertures de ventilació a l’aire lliure que anteriorment permetien l’entrada d’aigua de pluja.

Al mateix temps, el generador d’emergència necessari per a activar el bombament en cas d’inundació s’elevarà un metre i mig sobre el nivell del sòl per preservar-ne el funcionament.

La intervenció també contempla la renovació integral de l’equipament hidràulic, la substitució de la tarima central, la renovació de la zona de gespa artificial i tanca perimetral, així com la reparació dels elements lúdics i del sistema de control d’accés, tot amb l’objectiu de garantir una experiència segura i de qualitat per a les persones usuàries.

L’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis, ha destacat la importància d’aquest projecte. “Estem avançant a molt bon ritme i amb tota la responsabilitat que mereix aquesta instal·lació. La piscina d’estiu és un punt de trobada essencial per a moltes famílies, per això hem actuat amb urgència, però també amb previsió, reforçant la seguretat per evitar que es repetisquen situacions tan greus com les que hem viscut després de la dana”, ha emfatitzat.

La piscina romandrà oberta al públic fins al 31 d’agost, amb horari de dilluns a divendres d’11.00 a 20.00 hores, i els dissabtes i diumenges de 10.00 a 20.00 hores.

Últimes notícies

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.

El València Basket renova a Xabi López-Arostegui fins a 2027 consolidant la seua plantilla

El València Basket ha renovat el contracte de Xabi López-Arostegui fins a juny de 2027, assegurant la presència de l'aler internacional en l'equip valencià i complint amb el requisit de jugadors formats localment.

El festival Estació de les Lletres i la revista Camacuc reben els Premis Nacionals al Foment de la Lectura 2025

El festival Estació de les Lletres a Sevilla i la revista infantil valenciana Camacuc són guardonats amb els Premis Nacionals al Foment de la Lectura 2025 per la seua contribució a la promoció de la lectura entre xiquets i jóvens.

València aconseguix els 175.000 usuaris amb factura electrònica d’aigua per a impulsar la sostenibilitat

València ha superat els 175.000 usuaris que utilitzen la factura electrònica de l'aigua, evitant més d'un milió de factures en paper i promovent la sostenibilitat en 2025.