26.2 C
València
Dilluns, 22 setembre, 2025

L’economia digital puja al 18% del PIB valencià, encara lluny de les regions líders

L’economia digital gana pese en la Comunitat Valenciana i ja representa el 18% del PIB. En una dècada ha avançat cinc punts, un salt que apunta a una major adopció de solucions i processos digitals en empreses i administració, amb impacte directe en la producció i l’ocupació.

En 2023, el valor d’esta economia es va situar en 22.350 milions d’euros, xifra que equival a eixe 18% del producte regional. El creixement acumulat en deu anys suggerix la maduració d’un ecosistema més orientat al digital i una major capacitat per a generar activitat i llocs de treball lligats a estes activitats.

Segons els indicadors de l’Observatori LAB d’I+D+i, Tecnologia i Emprenedoria 2025, el mesurament integra producció i ocupació associats al digital, oferint una fotografia del pes real d’estes activitats en el PIB valencià i la seua evolució recent.

Bretxa amb regions líders

Encara que les dades mostren una trajectòria ascendent, la Comunitat roman per darrere dels territoris espanyols amb major digitalització. Eixa distància reflectix una implantació relativa menor de processos i models de negoci digitals i evidencia marge per a accelerar la transformació del teixit productiu.

La consolidació del sector digital pot traduir-se en més ocupació qualificada i major competitivitat, a més d’oportunitats de diversificació econòmica. Per a tancar la bretxa, resulta clau intensificar l’adopció tecnològica en pimes, reforçar les capacitats digitals i estimular l’emprenedoria innovadora, palanques coherents amb les tendències que arreplega l’observatori.

En conjunt, l’informe situa a l’economia digital com un motor en expansió per a la Comunitat: la seua contribució creix, però el repte és sostindre el ritme per a convergir amb les regions més avançades i convertir el progrés de l’última dècada en guanys estructurals.

Últimes notícies

Un estudi detecta paràsits en l’estornell, una varietat de verat, i demana reforçar controls

La Universitat de València detecta larves en l'estornell venut en supermercats i alerta de major risc en captures de l'Atlàntic. Reclama millors controls, traçabilitat i etiquetes per a reduir l'anisakiosi.

Dos encaputxats fan esclatar una càrrega en intentar robar un caixer en Orihuela-Costa

Dos encaputxats van intentar robar un caixer en un centre comercial d'Orihuela-Costa a les 4.58 amb una càrrega explosiva, però no van aconseguir sostraure diners i van fugir. Un taxista va presenciar els fets i la investigació continua oberta.

El Govern destina 59,7 milions a reparar camins, regadius i explotacions a la Ribera Alta

El Govern assigna 59,7 milions per a arreglar camins agrícoles, infraestructures de regadiu i explotacions a la Ribera Alta després de la DANA. El pla prioritza accessos i reg davant la campanya citrícola.

AVA xifra en 9 milions el mal de la pedra en oliveres, caquis, alvocats i cítrics

La tempesta de graníssol del cap de setmana va arrasar 1.700 hectàrees en la Costanera i la Safor, amb parcel·les amb pèrdues del 80-100%. AVA demana ajudes i peritacions àgils.

El Consell mobilitza 650.000 euros per a impulsar la competitivitat d’empreses i destinacions turístiques

El Consell autoritza un conveni amb el Consell de Cambres per a 2025 dotat amb 650.000 euros. El pla reforça el Sicted, la formació i la promoció del destí.

Més de 30 detinguts en una operació antidroga en diversos municipis de València

La Policia Nacional manté oberta una operació contra dos xarxes que actuaven com un cartell a la província de València, amb més de trenta arrestos. Es va detectar l'entrada d'almenys 3,5 tones de cocaïna a través del Port de València i es preveuen més detencions.

Cambrer assegura que la relació del Consell amb la CEV és normal i que la Mesa de Diàleg avança

Susana Camarero sosté que la relació entre el Consell i la CEV és normal i que la Mesa de Diàleg Social del divendres va ser productiva, centrada en Pla Endavant i Pressupostos.

La Generalitat amplia en 24,9 milions el contracte per a gestionar residus de la DANA per excés de volum

El Consell reforça amb 24,9 milions el pla extraordinari per a retirar residus de la DANA després de superar les previsions. Els punts de Quart/Manises i Picassent concentren l'augment i el pla total aconseguix 203,95 milions.