El jardí situat entre el Roig Arena, L’Alqueria del Basket i la Fonteta adoptarà el nom Parc de l’Afició del València Basket després de l’acord de la comissió municipal de Benestar Social, Educació, Cultura i Esports.
La denominació, impulsada per la Delegació de Parcs i Jardins, reconeix el paper de l’afició i formalitza una proposta ja avançada a l’estiu per l’alcaldia i el club. El gest fixa una identitat comuna a un àmbit que es concep com a punt de trobada entorn del nou complex esportiu.
Un espai per a l’afició i el barri
L’àmbit, ja executat en bona part dins del projecte global del Roig Arena, integra 10.500 metres quadrats de gespa per al descans i l’estada, 26.000 metres quadrats de pavimentació per als vianants que milloren la circulació a peu i 3.500 metres quadrats d’espècies arbustives i arbratge. L’arbratge passa de 182 a 341 unitats després de la intervenció, un increment que aportarà més ombra, confort tèrmic i biodiversitat, a més d’una millor integració paisatgística.
El parc incorpora una àrea de jocs infantils inclusius amb deu elements, pensada per a diferents edats i capacitats, i una pista poliesportiva recuperada de l’antic CEIP Els Arts, restaurada i equipada amb nou mobiliari. Unes graderies complementen la zona per a facilitar activitats i convertir-la en un xicotet àgora d’ús quotidià i en dies de partit.
La reurbanització afig 176 bancs, 55 papereres, 53 aparcabicicletas i 136 fanals, així com una zona de pícnic amb tres taules. Este equipament dimensiona l’ús esperat, afavorix la mobilitat sostenible i reforça la il·luminació i la seguretat en horari vespertí i nocturn.
Amb el nom ja oficialitzat, l’Ajuntament reforça el vincle entre la ciutat, el club i el seu entorn. El parc ordena els fluxos per als vianants entre instal·lacions esportives i oferix un espai públic més versàtil per a veïns i visitants, cridat a ser referència en jornades de competició sense perdre el seu ús diari.