La Policia ha detingut a quatre persones a Torrevieja i ha desmantellat un grup especialitzat en robatoris en vivendes. L’organització, activa a Alacant, Múrcia i Albacete, marcava els domicilis amb un fil de cola transparent —pràcticament imperceptible— per a comprovar si estaven buits abans d’entrar. Se’ls atribuïxen, de moment, almenys deu robatoris amb força; dos arrestats han ingressat a la presó provisional.
La investigació es va iniciar al juny a Múrcia després de detectar un repunt de robatoris coincidint amb l’inici del període estival. Amb més vivendes buides per vacacions, els investigadors van centrar el focus en un patró repetit: portes sense danys però amb senyals mínims en els marcs que evidenciaven un control previ d’entrades i eixides.
Marcaven portes amb cola transparent
El grup tenia rols definits. Un membre recorria edificis per a seleccionar objectius i col·locava el fil de cola en el marc de la porta. Si el fil romania intacte després de diverses hores, tornaven altres integrants, especialitzats a obrir sense forçar, i accedien a l’interior amb tècniques com el ‘bumping‘, la ‘magic key‘ o el ‘impressioning‘. Estes maniobres permeten manipular el cilindre del pany sense causar danys visibles ni fer soroll, la qual cosa reduïx el risc d’alertar a veïns.
Els registres practicats en un domicili de Torrevieja i en habitacions d’un hotel de la província van permetre recuperar nombrosos efectes sostrets, gran quantitat de joies i 9.000 euros en efectiu, a més de ferramentes específiques per a l’obertura de portes i diversos vehicles. La troballa d’este material reforça la hipòtesi d’un grup amb logística pròpia i capacitat per a desplaçar-se amb rapidesa entre províncies.
L’operativa estesa per tres territoris i l’absència de danys en els panys van dificultar la detecció immediata dels robatoris, la qual cosa explicaria l’acumulació de fets abans de les detencions. Amb el material intervingut, els agents podran identificar a les víctimes i facilitar la devolució dels objectes recuperats.
Després de passar a disposició judicial, dos dels detinguts han ingressat a la presó provisional, una decisió que subratlla la gravetat dels fets investigats i l’abast del dispositiu policial que ha permés frenar l’activitat del grup.