Dos detinguts per falsificar i cobrar un xec de l’AMPA de Crevillent

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos hòmens, de 31 i 54 anys, per estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil després de falsificar un xec de 800 euros pertanyent a l’AMPA d’un col·legi de Crevillent i fer-lo efectiu en una sucursal bancària de la capital. El taló era al portador, circumstància que va facilitar el cobrament.

Com es va destapar l’estafa

La irregularitat va eixir a la llum quan la presidenta i la secretària de l’AMPA van revisar la comptabilitat i van detectar un apunt que no reconeixien: un xec al portador per 800 euros. En demanar còpia a l’entitat, van comprovar que la firma atribuïda a la presidenta no era la seua i que la cal·ligrafia del document tampoc coincidia amb la de la secretària. Eixos indicis apuntaven a una falsificació de firmes i a una suplantació d’identitat per a donar validesa al pagament.

A més, el taló usat pertanyia a un talonari de 2021. Les responsables van manifestar que no havien notat la falta de cap bloc i que eixe material sol guardar-se sota clau, per la qual cosa l’accés al talonari va haver de produir-se en un moment no determinat i sense alçar sospites. El fet que es recorreguera a un talonari antic suggerix la intenció d’eludir controls interns i retardar la detecció.

La denúncia es va presentar davant la Guàrdia Civil de Crevillent i, atés que el xec es va cobrar en una entitat d’Alacant, la investigació va passar a la Policia Nacional. Els agents van centrar les seues gestions a reconstruir el recorregut del document i a identificar al cobrador, a partir de la informació disponible en l’operació de pagament.

Els investigadors van localitzar a l’home que va fer efectiu el taló. En la seua declaració, va assegurar que un amic li va entregar el xec i li va demanar que el cobrara perquè no tenia compte en eixe banc. Després de rebre l’efectiu, va relatar, va quedar amb ell i li va entregar els diners. Este relat va situar a un segon implicat com a presumpte autor de la falsificació.

Finalment, els agents van detindre a eixe sospitós, considerat el presumpte responsable de manipular el document de pagament. Amb les dos detencions, la causa es va remetre als jutjats d’instrucció del lloc d’arrest per a les diligències oportunes.

El cas posa el focus en la seguretat d’instruments com els xecs al portador, que poden ser negociats per qui els presenta si complixen els requisits formals. També subratlla la importància de controls periòdics en associacions que gestionen fons de menor quantia però ús freqüent, com les AMPA, on una revisió comptable rutinària va ser clau per a detindre el frau.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.