El conseller delegat del Vila-real, Fernando Roig Negueroles, va criticar la gestió de LaLiga després de la cancel·lació del partit previst a Miami contra l’FC Barcelona, anunciada el dimarts mentres l’equip disputava la Lliga de Campions davant el Manchester City. Va assenyalar que el club es va desgastar en el procés i que l’anunci, per la seua forma i moment, va generar confusió entre aficionats i actors implicats.
Malestar per l’anunci i falta de claredat
‘Pel que sembla calia traure les entrades a la venda i no es podien traure, hi havia molta pressió, però les coses es poden retardar i no passa res. No podem ser els que paguem els plats trencats d’una gestió mal feta’, va afegir durant la reinauguració del camp municipal d’Alfafar, arrasat per la dana de fa un any.
Roig Negueroles va rebutjar sentir-se utilitzat per la patronal, però va subratllar l’esforç realitzat pel club per a sostindre el projecte: ‘No crec que haja sigut una utilització a mala fe, però per descomptat que nosaltres ens hem desgastat molt per a després no obtindre res i ser protagonistes d’una cosa que era molt bonica per a nosaltres i que s’ha convertit en una cosa lletja’.
També va qüestionar la manera de comunicar la decisió: ‘Ens han intentat donar més explicacions, que les coses no són tan fàcils. Però per descomptat haver esperat una hora més no hauria passat absolutament res’. Al seu juí, l’anunci podia haver-se coordinat millor per a evitar el soroll que va provocar la seua coincidència amb un partit europeu del Vila-real.
El dirigent va explicar que el club va prioritzar als seus aficionats i abonats amb una comunicació didàctica, i va retraure a LaLiga falta de transparència amb la resta de parts: ‘Nosaltres sí que havíem fet molta explicació didàctica perquè l’única cosa que ens preocupava eren els nostres aficionats i abonats i la resta d’actors havia d’haver sigut tractat a través de LaLiga, ser més transparents o ser més clar i explicar-ho millor perquè tothom estiguera d’acord’. Amb això, va defendre que un missatge clar i a temps hauria reduït la incertesa sobre entrades, viatges i planificació.
Malgrat el malestar, va mantindre que portar un partit als Estats Units continua sent una oportunitat: ‘Mai hem negat que és positiu per al Vila-real o per a qualsevol equip de la lliga. Creiem que podem créixer comercialment als Estats Units i si va un altre partit també és bo per a la lliga’. Segons la seua anàlisi, obrir mercat en eixe país pot reforçar la marca del club i de la competició.
Preguntat per l’impacte en la figura de Javier Tebes, va respondre: ‘Jo estic molt cabrejat i molt enfadat per com s’han fet les coses, però crec que ell intenta fer el millor per a la lliga espanyola’. A més, va restar importància al debat sobre l’adulteració del campionat: ‘I quan juguem un partit de Champions i posem a jugadors menys importants? Això de l’adulteració em fa riure’.