La Comunitat Valenciana, tercera en pernoctacions de residents al setembre amb el 12,4%

La Comunitat Valenciana es va situar al setembre com el tercer destí dels viatgers residents a Espanya, en concentrar el 12,4% de les pernoctacions en hotels. Només Andalusia (22,1%) i Catalunya (12,7%) van registrar majors quotes, la qual cosa va reforçar el pes d’estos tres territoris en la demanda nacional.

Segons la Conjuntura Turística Hotelera de l’INE, les nits consumides en hotels van aconseguir els 39,4 milions al setembre, un 1,2% més que en el mateix mes de 2024. El conjunt del mercat va mostrar fortalesa al tancament del mes, amb un volum que va mantindre el pols després de l’estiu.

En l’acumulat de gener a setembre, les pernoctacions van augmentar un 0,8%. L’evolució va obeir a un retrocés del 0,2% en les nits de residents, compensat per l’avanç del 1,3% en les d’estrangers, un patró que va sostindre l’activitat del sector malgrat la lleu caiguda de la demanda interna.

Preus i rendibilitat en màxims

L’Índex de Preus Hotelers va pujar un 5,5% interanual al setembre. Mesurat com a preu mitjà per habitació ocupada (ADR), l’avanç va ser del 5%, fins a 131,4 euros. L’ingrés mitjà per habitació disponible (RevPAR), indicador que integra preus i ocupació i aproxima la rendibilitat, va aconseguir 102,5 euros, amb un increment del 6,2% respecte a un any abans. El major creixement del RevPAR enfront del del ADR va apuntar a un suport addicional de l’ocupació.

Per categories, el ADR va ser de 296,5 euros als hotels de cinc estreles, de 136,3 euros en els de quatre i de 106,5 euros en els de tres. En la mateixa escala, el RevPAR es va situar en 229,7, 115,8 i 85,4 euros, respectivament. La bretxa entre segments va reflectir la distinta capacitat de fixació de preus i d’aprofitament de la demanda segons el posicionament de l’establiment.

En el pla territorial, Balears va registrar la major pujada de preus, amb un 8,5%, mentres que a Catalunya els preus van romandre estables. El punt turístic amb major ADR i RevPAR va ser Estepona, amb 271,6 i 220,2 euros, respectivament, el que va evidenciar una forta concentració de demanda d’alt valor en eixe destí.

Entre els viatgers no residents, Balears, Catalunya i Canàries van reunir quasi el 70% del total de pernoctacions al setembre. Per mercats emissors, el Regne Unit i Alemanya van concentrar el 27% i el 18% de les nits, respectivament, mentres que França, Països Baixos i els Estats Units van aportar el 7,4%, 4,7% i 4,6%.

L’ocupació mitjana per places es va situar en el 66,9% al setembre, un 0,3% més que en el mateix mes de 2024. En cap de setmana, el grau d’ocupació va aconseguir el 72,5%, amb una pujada del 1,8%, senyal d’una demanda més intensa en els dies de major afluència.

Amb este teló de fons, la Comunitat Valenciana va consolidar la seua posició entre els destins preferits pel turisme nacional, mentres que la demanda internacional es va concentrar en grau més alt en els arxipèlags i en grans pols d’atracció, en un entorn de preus a l’alça i ocupació sòlida.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.