20.4 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

El Govern activa un visor per a seguir la reconstrucció després de la DANA

El Govern d’Espanya ha posat en marxa el visor web InfoDANA Recuperació, que permet a la ciutadania seguir al detall la reconstrucció de les zones afectades per la DANA del 29 d’octubre de 2024. La plataforma mostra quant s’ha invertit, on s’ha destinat cada euro i en quina fase estan les actuacions, i ha sigut presentada com una ferramenta que els ministeris aniran actualitzant cada setmana. És la primera vegada que s’activa un sistema de consulta pública d’estes característiques per a una emergència d’este abast, amb l’objectiu de facilitar el control social dels fons i la rendició de comptes.

L’acte de presentació ha sigut a càrrec del ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, acompanyat per la ministra de Ciència, Diana Morant; el secretari d’Estat de Política Territorial, Arcadi España; la comissionada per a la DANA, Zulima Pérez, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé. El visor oferix un mapa interactiu que es pot explorar municipi a municipi. En cada punt es geolocalizan les actuacions finançades pel Govern d’Espanya: fons transferits a empreses, autònoms, particulars i altres administracions, així com partides ja executades o en execució gestionades directament per l’Administració General de l’Estat.

‘No és un portal de propaganda, és un portal d’informació veraç’, ha subratllat Diana Morant, qui ha defés que la mesura permet ‘confrontar la veritat amb mentida i la informació amb la desinformació’ i constituïx un ‘exercici de transparència‘. La ferramenta incorpora, a més, material audiovisual dels projectes per a facilitar la comprensió de les obres i servicis en marxa i el seu impacte en cada territori.

Inversions i xifres clau

En el moment del seu llançament, la suma dels fons detallats en el visor aconseguix 6.992 milions d’euros. Si s’afigen les línies d’avals i altres ajudes que no poden desglossar-se per municipis, la xifra supera els 8.000 milions, segons ha explicat Arcadi España. L’Executiu ha assenyalat que esta ferramenta servix per a donar compte dels 8.013 milions que el Govern d’Espanya porta invertits en la reconstrucció.

El visor inclou exemples concrets: el Consorci de Compensació d’Assegurances ha pagat 3.230 milions d’euros; a infraestructures afectades s’han destinat 2.183 milions; i, a nivell local, a Paiporta s’han invertit 711 milions i a Utiel 141 milions. La consulta pot realitzar-se de manera general o per municipi, amb informació agrupada per àrees com a infraestructures, atenció a persones, cicle de l’aigua, suport a empreses i autònoms o ajudes al sector primari.

La ferramenta també incorpora imatges de satèl·lit d’abans i després de la DANA per a visualitzar l’impacte sobre el paisatge i les infraestructures. Està previst sumar una tercera ortofoto quan la reconstrucció estiga completada, amb la finalitat de mostrar de forma comparada el procés de canvi. Així mateix, permet accedir a actuacions d’abast supramunicipal, com a obres en l’AP-7, línies de rodalia o intervencions en entorns naturals d’especial rellevància, entre ells el parc natural de l’Albufera de València.

Amb actualitzacions setmanals i dades geolocalitzades, InfoDANA Recuperació ha sigut concebuda per a facilitar un seguiment continu de la reconstrucció i centralitzar en un únic punt la informació rellevant, reduint la dispersió de fonts i fent més comprensible l’abast de les actuacions.

Últimes notícies

Gerard Moreno decidix a Mestalla en el seu partit 300 i el Vila-real s’imposa 0-2

El Vila-real va guanyar 0-2 a Mestalla amb un penal transformat per Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i un gol de Santi Comesaña. El València va encadenar cinc jornades sense guanyar i va traure el cap al descens, amb protestes en la graderia.

Gerard Moreno celebra 300 partits amb el Vila-real amb gol i triomf a Mestalla

El davanter va aconseguir els 300 partits amb el Vila-real i el va celebrar amb un gol a Mestalla en un 0-2. Va destacar la paciència de l'equip i va defendre el penal després de la revisió del VAR.

Gerard Moreno guia el 0-2 del Vila-real a Mestalla en el seu partit 300

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla amb un penal de Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i una miqueta de Santi Comesaña. El València va malgastar les seues millors opcions i encadena cinc jornades sense guanyar.

0-2: Gerard i Comesaña donen la victòria al Vila-real a Mestalla

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla: Gerard Moreno va marcar de penal en el 45' en el seu partit 300 i Santi Comesaña va fer el 0-2 en el 57. El València va perdonar en la primera part

Gerard Moreno va avançar al Vila-real de penal abans del descans a Mestalla (0-1)

Gerard Moreno va convertir un penal en el minut 45 en el seu partit 300 i va posar per davant al Vila-real a Mestalla. El València havia estret amb dos clares ocasions abans del descans.

Gerard Moreno avança al Vila-real de penal abans del descans (0-1)

Gerard Moreno va marcar de penal en el minut 45 per a posar el 0-1 a Mestalla, en el seu partit 300 amb el Vila-real. El València va fregar el gol en dos accions.

València i Vila-real homenatgen a Mestalla als afectats per la DANA en el seu primer aniversari

Mestalla va acollir un homenatge als afectats per la DANA i als qui van participar en la recuperació de la província, abans del derbi regional. Va haver-hi senyera, 22 xiquets de zones afectades, minut de silenci, himne i un vídeo de record.

Quevedo tanca el seu gira espanyola davant 18.000 fans en el Roig Arena de València

Quevedo ha clausurat l'etapa espanyola de la seua Bona nit Tour en el Roig Arena de València, amb 18.000 assistents i entrades esgotades. El tour seguix al novembre als Estats Units.