L’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández ha romàs tancat durant quasi dos hores esta nit després de l’albirament d’almenys un dron en els voltants de la pista d’enlairament. Per seguretat operacional, s’ha activat el protocol previst per a estos casos i s’han suspés temporalment els enlairaments i aterratges fins a avaluar l’entorn.
El dispositiu ha sigut detectat a les 20.53 hores als voltants de la pista. L’aeroport ha estat inoperatiu 1 hora i 54 minuts, fins prop de les 23.00, i només s’ha reobert quan s’ha descartat la presència de més artefactes no identificats. Este procediment ha buscat assegurar que no hi haguera interferències amb les maniobres en curs abans de recuperar la normalitat.
Vols desviats i reobertura controlada
Durant el tancament, s’han desviat deu vols procedents d’Amsterdam, Lanzarote, Manchester (2), Liverpool, Londres-Stansted i Newcastle, París-Orly, Frankfurt-Hahn i Cracòvia. Set han aterrat a València, i un a Múrcia, Palma i Barcelona. La derivació a aeroports alternatius de la xarxa ha permés mantindre l’operativa i atendre els passatgers mentres es resolia la incidència.
La incidència ha provocat nombrosos retards, però no hi ha hagut cancel·lacions d’operacions programades, segons AENA. Després de la reobertura, cada aerolínia afectada ha pres mesures per a garantir l’arribada dels viatgers a la seua destinació final a Alacant, com reprogramar horaris, reubicar passatgers o organitzar trasllats des dels aeroports alternatius, en funció de cada cas.
S’ha donat avís a la Guàrdia Civil i a la Policia Nacional, que han obert una investigació per a determinar la procedència d’estos vols no tripulats i localitzar als pilots. La presència de drons en les proximitats d’una pista ha suposat un risc potencial per la seua capacitat d’interferir amb eixides i arribades, per la qual cosa el tancament temporal ha sigut la resposta prevista per protocol.



