2026 tindrà 11 dies festius nacionals, huit comuns en totes les comunitats

L’any 2026 tindrà onze dies festius a nivell nacional, un menys que en 2025. D’ells, huit coincidiran en totes les comunitats autònomes, la qual cosa assegura un bloc ampli de descansos compartits en tot el país.

Dels onze festius, set són de caràcter no substituïble i, per tant, se celebren en tot el territori: Any Nou, Divendres Sant, Festa del Treball, Asunción de la Verge, Festa Nacional d’Espanya, Immaculada Concepció i Natividad del Senyor. A estos se suma l’Epifania del Senyor, que, malgrat poder ser substituïda per cada autonomia, totes han decidit mantindre, elevant a huit el nombre de dates comunes.

Ponts i opcions autonòmiques

La col·locació del calendari afavorix diversos ponts. L’1 de maig (Dia del Treball) cau en divendres i el 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya) en dilluns, la qual cosa permet allargar el cap de setmana. A més, com Tots els Sants i el Dia de la Constitució coincidixen en diumenge, diverses regions han optat per traslladar el descans al dilluns següent per a no perdre la jornada festiva i facilitar l’encaix de ponts.

Entre els dies triats per les autonomies per a completar el calendari, la majoria de regions, excepte Catalunya i Comunitat Valenciana, declara festiu el Dijous Sant. Moltes comunitats també fixen com a festiu el dilluns 2 de novembre, endemà de Tots els Sants: Andalusia, Aragó, Astúries, Canàries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Extremadura, Madrid i Navarra.

San José (19 de març) serà festiu a Galícia, Múrcia, Navarra, País Basc i Comunitat Valenciana, mentres que Santiago Apòstol (25 de juliol) se celebrarà a Galícia i País Basc. El Dilluns de Pasqua (6 d’abril) serà no laborable a Balears, Castella-la Manxa, Catalunya, Navarra, País Basc, La Rioja i Comunitat Valenciana. Castella-la Manxa afig Corpus Christi (4 de juny) i Catalunya, Galícia i Comunitat Valenciana celebren Sant Joan (24 de juny).

També s’estén l’opció de fer festiu el dilluns 7 de desembre, en caure en diumenge el Dia de la Constitució. Han optat per això Andalusia, Aragó, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Extremadura, Madrid, Múrcia, La Rioja i Melilla. A més, en Sant Esteban (26 de desembre) no es treballarà a Astúries ni a Catalunya. A tot això se sumen les festivitats pròpies de cada comunitat, que completen el mapa autonòmic de dies no laborables.

Els festius comuns a tot el país en 2026 queden així: 1 de gener, Any Nou (dijous); 6 de gener, Epifania del Senyor (dimarts); 3 d’abril, Divendres Sant (divendres); 1 de maig, Festa del Treball (divendres); 15 d’agost, Asunción de la Verge (dissabte); 12 d’octubre, Festa Nacional d’Espanya (dilluns); 8 de desembre, Immaculada Concepció (dimarts); i 25 de desembre, Natividad del Senyor (divendres).

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.