19.5 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Plans (Vox) critica al Govern de Sánchez per no donar la cara davant la comissió de la dana

El síndic de Vox en Les Corts Valencianes, José María Llanos, ha criticat que els membres del Govern de Pedro Sánchez no vulguen donar la cara davant els valencians en la comissió d’investigació sobre la dana de la cambra autonòmica. En un vídeo difós pel grup parlamentari i gravat en la pròpia sala de la comissió, ha recordat que l’11 de novembre havien de comparéixer el president, diversos ministres i la delegada del Govern per a donar explicacions pel que descriu com a abandó i traïció després del temporal.

Plans ha enumerat a les persones citades: Pedro Sánchez, Fernando Grande-Marlaska, Margarita Robles i l’exministra de Transició Ecològica Teresa Ribera, a més de Pilar Bernabé. Segons el síndic, la seua absència frustra l’objectiu de la comissió, creada per a aclarir la gestió i les decisions adoptades en els dies posteriors a la DANA, i priva als afectats d’una rendició de comptes en seu parlamentària.

Crítiques per la gestió després de la dana

El dirigent de Vox ha sostingut que durant set anys de Govern no es van realitzar obres hídriques que, al seu juí, haurien evitat la gran majoria de les víctimes mortals. Ha lligat eixa falta d’inversions al que considera una resposta tardana i descoordinada, i ha posat el focus en l’actuació de Defensa, a la qual retrau no haver mobilitzat a l’exèrcit fins més de quatre dies després.

Per a apuntalar el seu argument, ha difós un fragment de declaracions de la ministra de Defensa en el qual Robles afirmava: ‘el que no podem és que en un país l’exèrcit ho faça tot’. Plans ha contraposat eixa intervenció amb una altra en la qual la ministra assegurava: ‘Espanya serà solidària amb el Marroc i sempre que hi ha una un drama i una tragèdia Espanya estarà’, i ha afegit que, no obstant això, en unes hores l’havia enviat a ajudar al Marroc.

El síndic també ha carregat contra Teresa Ribera, de qui ha dit que en eixos dies s’estava preparant el seu ‘examencito’ a Europa, i contra Sánchez, al qual acusa de passejar-se romànticament per l’Índia. Al seu juí, eixa actitud demostra que ‘no volen vindre a donar explicacions’ i que es manté una traïció des del primer dia.

En el pla polític, Plans ha lamentat que el Partit Popular els ha blanquejat oferint-los un cap de turc, la qual cosa, segons ha dit, permetria a Sánchez eixir de rositas. Ha advertit que Vox no ho consentirà i ha conclòs que, si no donen explicacions davant els valencians en Les Corts, les donaran en els tribunals.

Últimes notícies

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.

Consell retrau al Govern la recuperació parcial de la C-3 pel GP de Cheste

El Consell ha enlletgit que el Govern reactive tard i malament només una part de la C-3 pel Gran Premi de Cheste. La Generalitat ha anunciat un reforç d'autobusos i llançadores nocturnes.

Manor Solomon serà baixa fins al cap de l’aturada de seleccions

El futbolista del Vila-real ha comunicat en xarxes que no jugarà fins al cap de l'aturada per molèsties a l'esquena. No hi ha comunicat mèdic del club i s'unix a altres baixes.

Elx busca tallar la seua mala ratxa davant una Reial Societat en auge

Elx i Reial Societat arriben amb dinàmiques oposades: quatre jornades sense guanyar per als il·licitans i tres victòries seguides per als txuri urdin, encara sense triomfs fora en set mesos.

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.