10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Un conductor de 76 anys circula 17 km en sentit contrari per l’AP-7 de nit

La Guàrdia Civil investiga a un conductor britànic de 76 anys que va circular de nit 17 quilòmetres en sentit contrari per l’AP-7, a la província d’Alacant, una conducta que, segons la pròpia institució, va suposar ‘posar en perill la vida i la integritat de la resta d’usuaris’. El vehicle, un turisme blanc, va avançar en sentit Cartagena pel carril esquerre, el d’avançament, la qual cosa va incrementar el risc d’un xoc frontal amb els cotxes que venien de manera correcta.

Els fets van ocórrer la nit del 18 d’octubre. La Central Operativa de Trànsit d’Alacant va rebre un avís del centre de gestió de la concessionària en detectar per cambres un cotxe circulant contra direcció a l’altura del punt quilomètric 754, sentit Cartagena. Al mateix temps, el 112 va acumular nombroses crides de conductors que alertaven del greu perill. En un escenari nocturn, amb menor visibilitat i reaccions més limitades, cada quilòmetre recorregut en direcció oposada va augmentar la possibilitat d’una col·lisió.

Avisos i protocol de busca

Amb la informació de cambres i dels testimonis, patrulles dels destacaments de Torrevieja i Orihuela es van mobilitzar immediatament per a tancar el pas i localitzar el turisme. Una dotació ho va albirar, però, malgrat els advertiments mitjançant senyals lluminosos, acústiques i per megafonia, el conductor va continuar circulant en sentit contrari pel carril esquerre. Diversos usuaris de la via van haver d’apartar-se per a evitar un impacte frontal, una maniobra especialment crítica en el carril de major velocitat.

Finalment, el vehicle va abandonar l’autopista per l’eixida 737 i va ser interceptat en la carretera CV-912. El recorregut total en sentit contrari per l’AP-7 va ser de 17 quilòmetres, un tram suficient per a generar múltiples situacions de risc successives fins a la seua detenció. L’episodi il·lustra com la combinació de vigilància per càmeres i els avisos al 112 permet activar amb rapidesa els protocols i coordinar la resposta de les patrulles en trams extensos d’autopista.

Després de la seua identificació, el septuagenari va ser investigat per un presumpte delicte contra la seguretat viària per conducció temerària. En paraules de la pròpia Guàrdia Civil, ‘va ser identificat i investigat per un delicte contra la seguretat viària per conduir un vehicle de motor amb temeritat manifesta, posant en perill la vida i la integritat de les persones (art. 380 Codi Penal)’.

Últimes notícies

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.

Avís groc per pluges, neu i onatge en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat l'avís groc per pluges en el nord d'Alacant i sud de València, per neu a l'interior nord de Castelló i per onatge a València i Castelló. Els avisos s'estenen des de les 10.00 fins a la mitjanit i, en la costa, de 19.00 a 9.00 del divendres.

El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El club s'ha fixat com a meta encadenar dos participacions consecutives en 2026. Malgrat cinc presències en la seua història, cap va tindre continuïtat immediata.