19.5 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Pedro Martínez avisa: contra el Zalgiris només hi ha una opció, millorar en defensa

Pedro Martínez va fixar la defensa com l’eix del pla per a visitar a Zalgiris en Kaunas, líder de l’Eurolliga i equip que menys punts encaixa. L’entrenador va ser rotund en assenyalar que el seu equip només podrà competir si eleva el nivell arrere: ‘Contra l’equip que millor defensa de l’Eurolliga només hi ha una opció per a guanyar que és millorar en defensa i posar-te a la seua altura. El seu defensa és la millor i intentarem fer el millor atac però no es tracta de dir atacarem bé, que farem el que puguem, si no posar-nos a la seua altura’.

Més enllà de la posada en escena ofensiva, el tècnic va insistir que el partit exigix intensitat, físic i concentració sostinguda, factors que el rival domina i que en Kaunas es multipliquen per l’ambient. ‘Ho afrontem amb il·lusió, juguem contra el líder de la competició, que està jugant espectacular en atac i en defensa.’ Va definir el dol com un repte il·lusionant i va recordar que guanyar fora té un valor extra, encara que va voler rebaixar dramatismes: si la victòria no arriba, la temporada continua amb un calendari atapeït. ‘Si ho guanyem està molt bé i si no la lliga contínua’, va admetre.

Rotacions i gestió del vestuari

L’entrenador va confirmar que compta amb tota la plantilla i que es pugen al viatge els 15 jugadors, inclòs Yankuba Avenc, que s’incorpora a la dinàmica del grup després d’un llarg període fora. ‘Viatgen tots i eixa és la idea quan ens anem de ‘tour’ perquè després ens anem directament a Granada.’ Martínez va assumir que haurà de realitzar tres descartes per trobada i va demanar col·laboració per a normalitzar eixa situació, sense jerarquies rígides ni etiquetes: el grup està per damunt dels noms i cada dol pot requerir perfils distints.

Amb una marató de partits per davant, el cos tècnic vol a tots activats per a respondre a l’exigència i a possibles contratemps. El missatge és clar: hi haurà rotacions i minuts repartits en funció del pla de cada nit. ‘Uns dies jugaran uns i altres dies altres.’ Per al tècnic, que un jugador es quede fora en una convocatòria no significa perdre la seua confiança, sinó una decisió puntual en benefici del col·lectiu.

Sobre el rival, Martínez va subratllar el moment de forma de Zalgiris i va posar el focus en la seua agressivitat defensiva i en el ritme al qual competix. També va advertir del talent de Sylvain Francisco, a qui va dirigir en el BAXI Manresa i que arriba com a mVP del mes: ‘Està Sylvain Francisco, al qual vaig entrenar i que és l’MVP d’octubre.’ Va recordar que llavors era molt jove però ja destacava per físic i caràcter, i ara s’ha assentat com un dels bases més determinants de la competició.

La idea general no varia: igualar la feresa arrere per a tindre opcions reals en Kaunas. El València Basket assumirà riscos en atac, però el primer pas serà estar a l’altura defensiva del líder per a competir fins al final.

Últimes notícies

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.

Consell retrau al Govern la recuperació parcial de la C-3 pel GP de Cheste

El Consell ha enlletgit que el Govern reactive tard i malament només una part de la C-3 pel Gran Premi de Cheste. La Generalitat ha anunciat un reforç d'autobusos i llançadores nocturnes.

Manor Solomon serà baixa fins al cap de l’aturada de seleccions

El futbolista del Vila-real ha comunicat en xarxes que no jugarà fins al cap de l'aturada per molèsties a l'esquena. No hi ha comunicat mèdic del club i s'unix a altres baixes.

Elx busca tallar la seua mala ratxa davant una Reial Societat en auge

Elx i Reial Societat arriben amb dinàmiques oposades: quatre jornades sense guanyar per als il·licitans i tres victòries seguides per als txuri urdin, encara sense triomfs fora en set mesos.

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.