19.5 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Álvarez (UGT) acusa la CEOE de prepotència per rebutjar ampliar el permís per defunció

El secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, ha criticat la prepotència de la CEOE per negar-se a parlar d’una ampliació del permís per defunció i ha demanat a la patronal que reprenga la negociació. Ha retret la falta d’empatia amb els treballadors davant una situació que, en la seua opinió, genera dificultats personals i organitzatives que els permisos actuals no cobrixen.

Álvarez ha respost així a preguntes sobre la negativa de la CEOE, que ha justificat el rebuig pel seu cost inassumible. Ha sostingut que este permís resulta clau per a afrontar el dol i els tràmits immediats, i que ampliar-lo no sols alleujaria a les famílies, sinó que ordenaria millor les absències en les empreses, evitant improvisacions.

Crida a reprendre la negociació

El dirigent sindical ha instat a reobrir el diàleg i ha subratllat que el debat ha de produir-se en la taula i no en els mitjans. ‘Seria bo que tornara a la taula de la negociació, que no ens parlara sol a través dels mitjans de comunicació’, ha afirmat, abans de participar en la Escola Sindical ‘Societat i treball’, que se celebra sota el lema ‘Comunicació per a noves conquestes sindicals’. També ha apuntat que ‘Sembla raonable que almenys obriguem eixe debat’.

Álvarez ha advertit que, de no abordar-se ara, la discussió acabarà marcant la campanya electoral, polaritzant posicions en lloc de buscar acords. ‘Haurem de debatre-ho en una campanya electoral i no sé si hi ha una majoria de ciutadans que donen suport a esta prepotència que es ve visualitzant per part de la patronal de no voler parlar de res que beneficia als treballadors i a les treballadores’, ha assenyalat.

En matèria de salut laboral, ha vinculat les queixes empresarials per absentisme amb la falta de recursos i el repunt de la sinistralitat. ‘Es queixa que hi haja absentisme però no si no hi ha servicis mèdics, si els accidents de treball continuen creixent, i ells no van al lloc on hauríem de debatre sobre estes qüestions, doncs que es queixen el que vulguen, la gent no anirà a treballar si no té condicions per a anar a treballar’, ha manifestat. Al seu juí, reforçar la prevenció i l’atenció sanitària en els centres de treball ajudaria a reduir baixes i a millorar la productivitat, alguna cosa que també beneficiaria a les empreses.

El líder d’UGT ha conclòs que la posició de la patronal en els últims temps ‘sembla més oposició política que construcció’, en sostindre que s’ha negat a entrar en debats que, al seu entendre, impacten directament en la vida dels treballadors.

Últimes notícies

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.

Consell retrau al Govern la recuperació parcial de la C-3 pel GP de Cheste

El Consell ha enlletgit que el Govern reactive tard i malament només una part de la C-3 pel Gran Premi de Cheste. La Generalitat ha anunciat un reforç d'autobusos i llançadores nocturnes.

Manor Solomon serà baixa fins al cap de l’aturada de seleccions

El futbolista del Vila-real ha comunicat en xarxes que no jugarà fins al cap de l'aturada per molèsties a l'esquena. No hi ha comunicat mèdic del club i s'unix a altres baixes.

Elx busca tallar la seua mala ratxa davant una Reial Societat en auge

Elx i Reial Societat arriben amb dinàmiques oposades: quatre jornades sense guanyar per als il·licitans i tres victòries seguides per als txuri urdin, encara sense triomfs fora en set mesos.

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.