Marián Cano, consellera d’Innovació, Comerç, Indústria i Turisme, ha afirmat que Carlos Mazón, president en funcions de la Generalitat, continua exercint les seues funcions i ‘supervisant la gestió del Consell’ malgrat la seua renúncia. La responsable autonòmica ha llançat este missatge abans d’una jornada de treball en la fira World Travel Market, en ser preguntada per l’activitat de l’Executiu valencià en este període.
Cano ha insistit que el Consell continua operant amb normalitat i que el president en funcions manté la direcció política i la supervisió de la gestió. Emfatitza que, en un context de transició, l’objectiu és preservar l’estabilitat institucional i donar continuïtat a les decisions ja iniciades per a evitar interrupcions en l’administració i en els projectes en marxa.
Continuïtat del full de ruta
Segons la consellera, el PP no abandonarà ‘ la línia marcada pel president Mazón’. Ha detallat que eixe full de ruta inclou simplificació administrativa, rebaixes fiscals, llibertat d’elecció de centre educatiu, gratuïtat de 0 a 3 anys i bonificacions dirigides a la classe mitjana. Al seu juí, estes mesures alleugen càrregues a famílies i empreses i agilitzen tràmits per a impulsar l’activitat econòmica i la competitivitat.
Cano ha ressaltat a més l’aposta per la sostenibilitat que, sosté, ha caracteritzat l’etapa de Mazón al capdavant del Consell. Ha recordat que la Comunitat Valenciana és la primera autonomia amb una política de sostenibilitat certificada que dona resposta a 16 dels 17 Objectius de Desenrotllament Sostenible, i vincula este enfocament amb la planificació turística i la cohesió territorial.
En matèria de turisme, la consellera ha avançat que es continuarà amb una gestió orientada a la sostenibilitat i a la innovació, amb el propòsit d’estendre els fluxos de visitants per tot el territori. La intenció, explica, és que el turisme contribuïsca a la cohesió territorial i que l’impacte econòmic es repartisca de manera més equilibrada entre comarques i destins.
Cano ha sostingut que ‘L’estratègia del govern del PP continuarà sent eixa aposta, que és la que està posicionant a la Comunitat Valenciana en xifres rècord un any més’. Amb eixe argument, ha defés que correspon ‘posar en valor la labor del president’ i ha subratllat que se sent ‘orgullosa de formar part d’este Consell’, que, en la seua opinió, ‘ha marcat un abans i un després’ amb línies polítiques clares.
En la seua comparació amb l’etapa del Botànic, la consellera ha assenyalat que ara el germà del expresident Ximo Puig ‘ha de donar resposta davant els tribunals per 600.000 euros en contractacions’.



