18.5 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

Fernando Pastor substituirà com síndic del PP en Les Corts a Juanfran Pérez Llorca, que este dimecres registra la seua candidatura per a ser investit president de la Generalitat en substitució de Carlos Mazón. La decisió s’ha adoptat en el si del grup popular per a cobrir el càrrec de portaveu abans del tràmit d’investidura.

Nascut a Alcoi i diputat per Alacant, Pastor ha exercit com a portaveu del PP en la comissió d’investigació de la DANA. Eixe paper li ha situat en el centre de treballs de control i de negociació interna, una experiència que encaixa amb les funcions de coordinació i representació que assumix un síndic en Les Corts.

Relleu en el càrrec de portaveu del PP

La seua designació s’ha acordat durant la reunió del grup majoritari, en la qual els diputats del PP han firmat la candidatura de Pérez Llorca per a la investidura, que ara es presentarà en el registre de Les Corts. Eixe pas formal obri la tramitació del debat i ordena el calendari immediat de la Cambra, per la qual cosa el relleu en la síndicatura arriba amb l’organització interna ja encarrilada.

Pérez Llorca ha sigut síndic del grup popular des de juliol de 2024, quan, després de l’eixida de Vox del Govern valencià de coalició, va passar a substituir a Miguel Barrachina, a qui Mazón va nomenar llavors conseller d’Agricultura. Amb el nou moviment, el grup popular encadena dos canvis en el seu càrrec de portaveu en una mica més d’un any, reflex d’una etapa d’ajustos marcada pel nou equilibri polític en l’Executiu i en el Parlament.

Amb Pastor al capdavant, el PP espera assegurar continuïtat en la interlocució amb la resta de grups i reforçar l’estratègia parlamentària durant la investidura i la configuració de la nova etapa en la Generalitat. El seu perfil, lligat a la província d’Alacant i als treballs de la comissió de la DANA, anticipa un lideratge centrat en el seguiment dels compromisos i en la posada en marxa de l’agenda legislativa del grup.

Últimes notícies

Macedònia del Nord convoca a Omari Moore, que podria deixar de comptar com a extracomunitari en la acb

L'exterior del València Basket ha sigut convocat per Macedònia del Nord per a les finestres de novembre. Si debuta davant l'Azerbaidjan o Irlanda, deixaria d'ocupar plaça d'extracomunitari en la acb.

El Govern ha presentat juntament amb Correus un segell en homenatge a les víctimes de la DANA

El Govern ha presentat amb Correus un segell dedicat a les víctimes de la DANA, les seues famílies i els qui van ajudar en la reconstrucció, amb el lema 'Amb tu hui, demà i sempre'. La tirada és de 70.000 exemplars, amb valor postal d'un euro, i integra la serie Efemèrides.

Barrachina arremet contra el canvi de regles del Tajo-Segura i defén que la dessalació no substituïx al transvasament

El conseller Miguel Barrachina ha defés que la dessalació només pot complementar al transvasament Tajo-Segura i ha criticat les noves regles previstes. Ha reclamat igualtat de tracte, transparència i inversions per a modernitzar regadius i ha advertit d'efectes en ocupació i proveïment urbà.

Vox demana altura de mires al PP per a tancar un acord que permeta investir a Pérez Llorca

Vox ha apel·lat a l'altura de mires del PP i ha confirmat negociacions per a donar suport a la investidura de Juanfran Pérez Llorca. El pacte no s'ha tancat.

Pérez Llorca es presenta a la investidura sense acord amb Vox i confia a tancar-ho

El secretari general del PPCV ha registrat la seua candidatura amb el suport dels 40 diputats del PP i sense un pacte previ amb Vox. Assegura que veu possible l'acord i situa com a prioritats la reconstrucció i les obres hídriques

Pérez Llorca sosté que poc podrà aportar en el seu testifical davant la jutgessa de la DANA

El candidat a la Presidència de la Generalitat ha afirmat que poc podrà aportar en el seu testifical per tractar-se de crides de pocs segons. Ha defés que és més ètic explicar-se davant la jutgessa i acudir com a testimoni per a ajudar a esclarir els fets.

6 anys i mig de presó per acoltellar al menor que li va perseguir després d’un robatori a Sueca

L'Audiència de València ha condemnat a 6 anys i mig de presó a un home per robatori amb violència i homicidi en grau de temptativa després d'acoltellar a un menor que li va donar abast a Sueca. La sentència inclou indemnització, orde d'allunyament i ha sigut declarada ferm.

El SAMU assistix el naixement d’un bebé en l’ambulància camine de l’hospital a València

Un equip del SAMU ha assistit el naixement d'un bebé en plena ambulància durant el trasllat a l'Hospital La Fe. La mare, de 39 setmanes, i el xiquet han ingressat en bon estat.